Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:Eftersom det finns Inotrådar och Carlssontrådar så kan det vara på plats med en tråd om andra skapelser.
Gärna med bilder
Här kommer mitt bidrag med förhoppning att det ska bli många intressanta bilder på högtalare som kanske inte är main-stream.
NADifierad skrev:Även jag delar aktivt via bla DBX. Jag kör 2,5 vägstoppar med slutna basmoduler.
Tangband skrev:Perfector skrev:Eftersom det finns Inotrådar och Carlssontrådar så kan det vara på plats med en tråd om andra skapelser.
Gärna med bilder
Här kommer mitt bidrag med förhoppning att det ska bli många intressanta bilder på högtalare som kanske inte är main-stream.
Kul tråd ! Jag kör 3-vägs aktivt med DSP filter från Dbx . Jbl 530 aktivt med dubbla subwoofers i sluten låda med LTMätning i mitt rum utan speciella dämpåtgärder.
NADifierad skrev:Bilden syns inte!?
hifikg skrev:Påverkar ett piano i rummet musiken på något vis? Tänker mig att det skulle kunna "svänga till det" en smula.
hifikg skrev:Påverkar ett piano i rummet musiken på något vis? Tänker mig att det skulle kunna "svänga till det" en smula.
Morello skrev:Menar du stavparkett i allmänhet eller detta mönster i synnerhet?
RogerGustavsson skrev:Tangband skrev:Perfector skrev:Eftersom det finns Inotrådar och Carlssontrådar så kan det vara på plats med en tråd om andra skapelser.
Gärna med bilder
Kul tråd ! Jag kör 3-vägs aktivt med DSP filter från Dbx . Jbl 530 aktivt med dubbla subwoofers i sluten låda med LTMätning i mitt rum utan speciella dämpåtgärder.
Du verkar gilla bas! 25 dB höjning känns lite märkligt, mera "lutning" på kurvan kanske?
Zeeall skrev:NADifierad skrev:Bilden syns inte!?
Photobucket vill ha betalt nu för tiden så inga bilder syns för ingen vill betala.
FBK skrev:Zeeall skrev:NADifierad skrev:Bilden syns inte!?
Photobucket vill ha betalt nu för tiden så inga bilder syns för ingen vill betala.
Jag har inte betalt utan det handlar om hur era inställningar i era burkar är också.
Nattlorden skrev:Morello skrev:Menar du stavparkett i allmänhet eller detta mönster i synnerhet?
Mycket bra fråga - det vet jag inte... känns som något gammal läkarmottagning eller något när man ser den bara...typ. Har säkert inte sett alla möjliga mönster, men jag tror det gäller de flesta. Synd då det är ett fantastiskt fint arbete, men man kan inte hjälpa vad man upplever...
Däremot uppskattar jag det självklart materialmässigen över det visuellt snyggare (i mitt tycke) laminatgolvet jag har här i köket, det är snyggt men rena skiten... och får säkert bytas om några år emedans ditt säkert fixar 100 år till...
mx skrev:Nattlorden skrev:Morello skrev:Menar du stavparkett i allmänhet eller detta mönster i synnerhet?
Mycket bra fråga - det vet jag inte... känns som något gammal läkarmottagning eller något när man ser den bara...typ. Har säkert inte sett alla möjliga mönster, men jag tror det gäller de flesta. Synd då det är ett fantastiskt fint arbete, men man kan inte hjälpa vad man upplever...
Däremot uppskattar jag det självklart materialmässigen över det visuellt snyggare (i mitt tycke) laminatgolvet jag har här i köket, det är snyggt men rena skiten... och får säkert bytas om några år emedans ditt säkert fixar 100 år till...
Själv älskar jag stavparkett. Det där mönstret är väl holländsk stil? Ganska vanlig.
Rille skrev:Fasen Strmbrg vad stilrena och snygga dom där maggisarna är. Om jag skaffar en till stereo så är chansen stor att det blir just ett par såna. har varit såld på dom sedan jag hörde föregångarna för länge sedan.
NADifierad skrev:FBK skrev:Zeeall skrev:
Jag har inte betalt utan det handlar om hur era inställningar i era burkar är också.
Hur menar du då?
Photobucket tar numera betalt för länkning till tredje part.
Så om man inte pröjsar, så går det inte att länka bilderna vidare.
Hehehe, internet är för roligt!
Jag snubblade över "photobucket embeded fix". Om ni kör Chrome eller firefox, prova dessa så funkar photobucket igen.
Chrome: https://chrome.google.com/webstore/deta ... jjgj?hl=en
Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... edded-fix/
Jag kör firefox och nu syns mina bilder igen.
FBK skrev:Min anläggning, kan ni se den nu? http://i1377.photobucket.com/albums/ah7 ... 6qgol4.jpg
FBK skrev:Min anläggning, kan ni se den nu? http://i1377.photobucket.com/albums/ah7 ... 6qgol4.jpg
RogerGustavsson skrev:Fast jag ser dem i Internet Explorer, även i Edge. FBK's bild gick att se en gång i Explorer sedan försvann den. I Edge fungerar länken flera gånger.
sprudel skrev:
Ino i16s, Ino px-4, cr80es.
sprudel skrev:
Ino i16s, Ino px-4, cr80es.
Eri skrev:Skruttens 9LAEH med egen design kombinerad med subwoofer som är en clone av Audio Pro:s B1-20 med egen designad låda.
[ Bild ]
Byggtråd: viewtopic.php?t=26388
[ Bild ]
I mitt arbetsrum Lyssnar jag på min egen 3-vägare.
[ Bild ]
Bygtråd: viewtopic.php?t=49952
Drivna av egenbyggd CD-spelare och Gainclone förstärkare.
[ Bild ]
Byggtrådar CD-spelare: viewtopic.php?t=44499
Byggtråd Gainclone: viewtopic.php?t=44514
Eri skrev:Skruttens 9LAEH med egen design kombinerad med subwoofer som är en clone av Audio Pro:s B1-20 med egen designad låda.
[...]
i skrev:Eri skrev:Skruttens 9LAEH med egen design kombinerad med subwoofer som är en clone av Audio Pro:s B1-20 med egen designad låda.
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
Snyygga byggen! Är subwoofern inklusive B1-20s kretslösning?
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
Eri skrev:i skrev:Eri skrev:Skruttens 9LAEH med egen design kombinerad med subwoofer som är en clone av Audio Pro:s B1-20 med egen designad låda.
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
[ Bild ]
Ja elektroniken är byggd efter Audio Pro: originalschema, baselement är orginal, lådan är avstämd och dämpad som original B1-20.
bassman skrev:Eri skrev:i skrev:
Ja elektroniken är byggd efter Audio Pro: originalschema, baselement är orginal, lådan är avstämd och dämpad som original B1-20.
Fantastiskt lajbans och snygga byggen
Jag har en B1-20 som står hos stefanw i Luleå och har gjort det i en herrans massa år för rep. Den började spöka och väcka oss med gutturala lågfrekventa boofff så rutorna skallrade. Tog ett tag innan jag kom på att det var subbasen som spökade![]()
Har du kvar schemat till B1-20?
Bill50x skrev:Mirage - snyggt!
/ B
mirage skrev:Den första bilden valde jag för att visa högtalarna. Jag föredrar dock att ha skydden på så jag slipper se elementen
ante_77 skrev:Kör med dessa i hörlursstorlek
NADifierad skrev:Jag tycker att högtalare är snyggast när man ser elementen. Fixar inte att lyssna med tygfronter på![]()
.
Morello skrev:Ja, men inte utan klanglig åverkan.
Jag ser helst ett snyggt tyg som täcker alla element och som ingår i konstruktionen.
Morello skrev:Ja, men inte utan klanglig åverkan.
Jag ser helst ett snyggt tyg som täcker alla element och som ingår i konstruktionen.
PerStromgren skrev:Morello skrev:Ja, men inte utan klanglig åverkan.
Jag också, men många verkar tycka att högtalarna låter bättre utan tygfronter. Antingen låter de lura sig, eller så är inte högtalaren konstruerad att ha fronter på.
NADifierad skrev:Jag tycker att högtalare är snyggast när man ser elementen. Fixar inte att lyssna med tygfronter på![]()
.
PerStromgren skrev:Här har vi ett snyggt exempel till på när högtalare blir mycket mindre påträngande med lite textil. Tjusigt, Mats!
Dartman skrev:Hemmabyggen som setts förut. Tog en bild från lite längre håll för att få med alla skivhyllorna, drygt sju meter från högtalarna.
[ Bild ]
/Jonas
Dartman skrev:Hemmabyggen som setts förut. Tog en bild från lite längre håll för att få med alla skivhyllorna, drygt sju meter från högtalarna.
[ Bild ]
/Jonas
Flint skrev:Jag kör som vanligt enkla hembyggen men just nu en lite större ganska nybyggt tvåvägare på ca. 40 liter.
Bas Seas CA22RNY och diskant Audax TW010F1
Och i och med det fick jag chansen att även visa den senast införskaffade gitarren.
Gubben på bilden är den mycket kloka byfånen Jonas i TV-serien "Hem till byn".
Serien är faktiskt ännu bättre idag än när den sändes för första gången för 47 år sedan.
.
Kevin_Mitnick skrev:Mattor ska ligga på golvet, inte på väggen
Morello skrev:Snygga gitarrer! I synnerhet de två som inte är vita.
Nattlorden skrev:snygg visuell symmetri mellan diskant och port... men tror du inte det hade blivit ännu lite bättre med diskanten betydligt närmre basen?
*gillar också gitarrerna*
[ Bild ]
/Jonas
Flint skrev:Morello skrev:Snygga gitarrer! I synnerhet de två som inte är vita.
Tackar! Gillar du inte vita gitarrer! Den speglar mitt samvete. Från början var den olackad trären, bara linoljad. Nu är den vit. Till sommaren blir den enligt planerna svart. Hur man ska tolka det gentemot mitt samvete blir jag inte klok på.
Morello skrev:Flint skrev:Morello skrev:Snygga gitarrer! I synnerhet de två som inte är vita.
Tackar! Gillar du inte vita gitarrer! Den speglar mitt samvete. Från början var den olackad trären, bara linoljad. Nu är den vit. Till sommaren blir den enligt planerna svart. Hur man ska tolka det gentemot mitt samvete blir jag inte klok på.
Mja, en bandkamrat har en vit mexiko-strata som reservgura. Din Tele är snyggast tycker jag - med betoning på tycker.
Flint skrev:Nattlorden skrev:snygg visuell symmetri mellan diskant och port... men tror du inte det hade blivit ännu lite bättre med diskanten betydligt närmre basen?
*gillar också gitarrerna*
Tackar! Ja det är möjligt att minskat avstånd mellan bas o diskant vore akustiskt bättre. Jag fick jobba bra länge med deln.filtret innan jag blev nöjd. Nu blev valet gjort på utseende och symetri istället.
matssvensson skrev:Läckert! Och sen ett sjysst poolbord på det. Ge mig en öl och här kommer jag vilja hänga!
Tell skrev:Haha jäävlar va najs! Gillar du musik eller?
hifikg skrev:Det där ser ut som ett rum för musikälskare och livsnjutare, verkligen trevligt!
PerStromgren skrev:Jonas, det där är mycket snyggt! Om man gillar synen av högtalare... Jag, som inte är lika förtjust som kanske du, och många här, är, skulle tyckt att rummet hade blivit ännu snyggare med något vitt som täckt baselementen. Då hade högtalarna försvunnit, så gigantiska de är! Diskant- (och mellanregister?) delen är inte alls lika påträngande.
Men, igen, snyggt är det och det är inte jag som ska gilla det!
Dartman skrev:
Här finns alltid öl. Du är välkommen!![]()
/Jonas
Morello skrev:Dartman skrev:
/Jonas
Å hur var adressen sa du?
Dartman skrev:Morello skrev:Dartman skrev:
/Jonas
Å hur var adressen sa du?
Äh, du hittar ju. Om minnet är med dig.
![]()
/Jonas
bakerman22 skrev:Mitt rum är kanon map. snyggt, ombonat och inga synliga element.
Miper skrev:Tackar! Det är egna verk
Miper skrev:Kör på Thiel CS3.7 + ett par svs subbasar.
PerStromgren skrev:Mina köpehögtalare. Rätt olika era, tycks det mig.![]()
[ Bild ]
Quad 2912 från lyssningsplats
Zzombie skrev:PerStromgren skrev:Mina köpehögtalare. Rätt olika era, tycks det mig.![]()
[ Bild ]
Quad 2912 från lyssningsplats
Vah, har du uppgraderat från 63?
Nattlorden skrev:Hade låtit bättre med en 45-grads (eller rundad) avfasning än en utstickande kant runtom baffeln...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster