Min drömförstärkare skulle vara en integrerad Bladelius Grendel. Utseende ungefär som Thoren. Moduluppbyggd pss som grendelsteget, 2 x 350 W i 8 ohm, dubblerar ner till 2 ohm, switchad nätdel på runt 2,8 kVA. Gärna en inbyggd DAC också.
Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Om det går att lösa med vibrationer etc skulle jag vilja ha min drömförstärkare inbyggd i högtalarna, en förstärkare per register. Enda burken som ska behövas innehåller dator med hårdiskbaserad musikspelning, all övrig signalbehandling görs i den digitala domänen. Tex uppdelning i massa kanaler för filmälskare (själv önskar jag bara stereo), delningsfilter för högtalarna, eq för framför allt basen osv. Radio & TV kan gott finnas i burken också, likväl som nätverk och internetuppkoppling. Har även högtalarna digital signalbehandling och koppling till det trådlösa nätverket räcker det med enbart en nätkabel till respektive högtalare. Men är de trådlösa nätverken tillräckligt snabba för det? Men även en tunn och smidig nätverkskabel är smidigare att dra till respektive högtalare än EKK
hifirocker skrev:Nattlordens förslag tycker jag verkar mycket bra, i kombination med ett hyffsat konsumentvänligt pris, låt säga +/- 20kkr.
Det borde väl inte vara omöjligt?
dawen skrev:i: Helst inte vanlig CEE-handske heller va, utan camlock in?![]()
Ranefjord: Snygg distpedal!
jonasz skrev:i: Antar att ljudmässiga önskemål är onödiga när den ändå är transparent? Gäller bara att vara transparent tillräckligt högt...![]()
Ranefjord skrev:

Morello skrev::P Snygg distpedal
subjektivisten skrev:Morello skrev::P Snygg distpedal
Löjligt sagt! Vill du skapa dålig stämning eller?
Samma missförstånd som många hade angående Sentec DiAna när 668:an testats. Med ett transparentare slutsteg hör man detaljer som inte kom fram med 208:anBlue skrev:Alexi: "Transparentare än NAD 208."
Hmm... går det? NAD 208 är väl utan "hörbara färgningar" om jag har fattat grejen? Det enda som då skulle kunna vara hypotetiskt "transparenteare" är väl utan "hörbara" och dessutom utan "icke hörbara" färgningar, eller? Men hur skulle man då kunna komma fram till en sådan slutsats? Inte genom F/E-lyssning i alla fall, för går det inte att höra så bör det ju också vara ganska meningslöst att lyssna...
Alexi skrev:Samma missförstånd som många hade angående Sentec DiAna när 668:an testats. Med ett transparentare slutsteg hör man detaljer som inte kom fram med 208:an
Bill50x skrev:Eftersom vi kan hänvisa till "Drömförstärkaren" som är något finns (Kreel, Nad typ) eller något vi önskar oss, är tråden egentligen meningslös. Vi kan naurligtvis önska oss en så transparent (rätt stavat?) förstärkare som möjligt.
Men jag önskar mig en förstärkare som med minsta fel återger den aktuella livekonserten eller ljudet i studion vid inspelning av en studioprodukt.
Detta kommer förstås aldrig att ske, så det är väl bara att streta vidare
/ B
Haakan_W skrev:subjektivisten skrev:Morello skrev::P Snygg distpedal
Löjligt sagt! Vill du skapa dålig stämning eller?
eller så skaffar man sig lite humor
Alexi skrev:Samma missförstånd som många hade angående Sentec DiAna när 668:an testats. Med ett transparentare slutsteg hör man detaljer som inte kom fram med 208:anBlue skrev:Alexi: "Transparentare än NAD 208."
Hmm... går det? NAD 208 är väl utan "hörbara färgningar" om jag har fattat grejen? Det enda som då skulle kunna vara hypotetiskt "transparenteare" är väl utan "hörbara" och dessutom utan "icke hörbara" färgningar, eller? Men hur skulle man då kunna komma fram till en sådan slutsats? Inte genom F/E-lyssning i alla fall, för går det inte att höra så bör det ju också vara ganska meningslöst att lyssna...
Alexi skrev:Då är det säkerligen jag som blandar ihop saker och ting då
Det är alltså tekniskt omöjligt att hitta ett bätre slutsteg en 208?
Rydberg skrev:Max_Headroom skrev:Bryston har 700W monoblock också.
Jasså? Vad är det modell på dem? (7B-SST är 600w monoblock)
Nejdå, jag bara drygade mig liteMax_Headroom skrev:Rydberg skrev:Max_Headroom skrev:Bryston har 700W monoblock också.
Jasså? Vad är det modell på dem? (7B-SST är 600w monoblock)
OJ! Jag trodde 7B-SST var på 700W. Vilken lömsk beteckning. Det kanke inte spelar så stor roll, praktiskt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster