Moderator: Redaktörer
DS skrev:Trevligt
Fast lite info om ljudåterskaparna kan du väl berätta!?
Vilken svarv, pickup o vilka högisar du lyssnar på, typ
jimmyhoffa24 skrev:Jag har inga märkvärdiga grejer, tvärtom, men ojojojoj....... så bra.
Depeche skivorna har jag från samma remaster serie på CD och SACD och jag tyckte vinylen lät bättre, kan helt klart vara ett fall av glädje placebo men det bjuder jag på i sånna fall.
Men du hade ju aldrig hört någon vinyl som lät renare än CD?subjektivisten skrev: Ladda nyss hem större delen av Korn's discography på vinylrip, där dom flesta är klart överlägsen CD versionen.
paa skrev:Men du hade ju aldrig hört någon vinyl som lät renare än CD?
jimmyhoffa24 skrev:DS skrev:Trevligt
Pioneer Pl-112D med oidentifierad pick up med sure-nål som förmodligen sattes på runt -82/83 om man skall tro min kompis far som ägde den då.
Nad 3020, denna gigant bland giganter
kopplade till ett par eminenta Popboxar med Peerless och Philips 9710 precis som OA-5:orna.
Jag gillar gamla grejer
Nästa projekt skulle väl vara att testa Obi 9710:orna men det får vi se, är riktigt nöjd med dem som de är.
DS skrev:jimmyhoffa24 skrev:DS skrev:Trevligt
Pioneer Pl-112D med oidentifierad pick up med sure-nål som förmodligen sattes på runt -82/83 om man skall tro min kompis far som ägde den då.
Nad 3020, denna gigant bland giganter
kopplade till ett par eminenta Popboxar med Peerless och Philips 9710 precis som OA-5:orna.
Jag gillar gamla grejer
Nästa projekt skulle väl vara att testa Obi 9710:orna men det får vi se, är riktigt nöjd med dem som de är.
Å fy fan, låter ju kanon trevligt juh. Popboxar har jag aldrig hört men gillar dom ändå av nån konstig anledning![]()
![]()
Förstår att du sitter nöjd, tror jag![]()
paa skrev:Men du hade ju aldrig hört någon vinyl som lät renare än CD?subjektivisten skrev: Ladda nyss hem större delen av Korn's discography på vinylrip, där dom flesta är klart överlägsen CD versionen.
bassman skrev:paa skrev:Men du hade ju aldrig hört någon vinyl som lät renare än CD?subjektivisten skrev: Ladda nyss hem större delen av Korn's discography på vinylrip, där dom flesta är klart överlägsen CD versionen.
Jag är också jävligt kluven. Laddade ner Fleetwood Mac Rumours som är en skitbra platta faktiskt. Förlorade den när jag sålde all vinyl
Nu sitter jag med en vinylripp och en cd-variant och jämför. Visst finns det mer detaljer i cd versionen men så jävla polerat och fint låter den inte..! Vinyl ditot ger samma feeling som när man hörde den när det kom ut..
Röster och piano får kropp, basen blir så där vinyl-mullig. Det fattas nåt i cd ditot! Kan det vara den här jävla remastringen som slagit till igen tagit kål på musiken.
Jag skall låna hem en bra vinylsvarv och rumours och lyssna på riktigt hur det skall vara för att ta ställning. Man vet ju inte vad man får hem när man laddar!
En Linn 12:a skall det va

ivor-isobarik skrev:Fan oxå,nu har någon lagt ett bud på recievern,ångest,dags för en whisky till..
Bassman:kommer med svarven till dej,ska bara skruva dit en bottenplatta å puppa,har några riktigt bra skivor,var länge sen vi rökte pipa..
http://www.tradera.com/PIONEER-XS-525-RECIEVER-auktion_170613_134855616
bassman skrev:Röster och piano får kropp, basen blir så där vinyl-mullig. Det fattas nåt i cd ditot!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster