Varför har alla nyare DVD-spelare (CD-spelare också kanske?) så förbålt liten displaytext? Det är ju helt omöjligt att se vad som står på displayen, med mindre man står bara en eller två meter från spelaren.
Det slog mig idag när jag drog fram min gamla Marantz CD-63, vilken föredömlig display! Stor text visar vilket spår som spelas och tiden visas med lite mindre text, men fullt läsbar från lyssningsposition. Just under finns en rad med nummer som visar hur många spår som finns på skivan, dessa släcks eftersom man lyssnar, blir liksom som en grafisk mätare på hur mycket av skivan man har kvar. Displayens ljusintensitet kan dessutom justeras eller helt stängas av!
Som natt och dag mot min Denon 1710, maken till korkad display får man leta efter! Man kan bara se vilket spår man lyssnar till då man byter spår! Då blixtrar det till i ett par sekunder, sedan återgår den till att visa tiden. Makalöst. Dessutom liten text med låg intensitet (kanske lika bra det förresten eftersom den inte har någon vettig information att komma med).
Nå, så vad finns det idag för DVD-spelare med bra ljud och bild (tänk Pioneer 668) som har en på avstånd läsbar display med vettig information?