Moderator: Redaktörer
paa skrev:markusA skrev:Kanske är det dags att börja fundera på en ny karriär och låta någon som faktiskt bryr sig och engagerar sig få dema produkterna?
Jag tror inte många funderar på en annan karriär oavsett vilket yrke dom har och oavsett om dom ligger över eller under medelnivån för gruppen när det gäller yrkeskunskap, och det är väl förmätet att kräva att hifihandlare ska ha någon högre moral än andra yrkesverksamma?
Nattlorden skrev:Max, markusA syftade inte på hemma- utan på vid mässutställning.
Nattlorden skrev:Dyrt, jobbigt, stressigt, omöjligt att göra något bra av det och tveksamt om det är lönt - och ändå gör man det? Och det man då lyckas med är att skrämma bort en stor mängd potentiella kunder genom att spela dåligt?
Är det bara jag som inte fattar affärslogiken här?
Nattlorden skrev:Dyrt, jobbigt, stressigt, omöjligt att göra något bra av det och tveksamt om det är lönt - och ändå gör man det? Och det man då lyckas med är att skrämma bort en stor mängd potentiella kunder genom att spela dåligt?
zidanefromhell skrev:Kanske är tillräckligt stor andel som gillar vad dom hör (och ser) för att det ska vara värt?
Naqref skrev:Gick du till mässan? Är du en potentiell kund? Svarar du ja på båda frågorna så kan din synpunkt vara relevant. Svarar du nej på minst en av de båda frågorna så är det uppenbart att man inte har skrämt bort en potentiell kund i ditt fall.
Sanningen är gissningvis att du inte är representativ för de flesta av hifimässornas utställares kunder.
Beakungen skrev:Frågan är då om vi kanske ska lägga ner mässorna helt?
Ibland får jag känslan av att det inte är önskvärt (iaf vad jag kan tolka i denna tråd) med mässor?
Panelguy skrev:Beakungen skrev:Frågan är då om vi kanske ska lägga ner mässorna helt?
Ibland får jag känslan av att det inte är önskvärt (iaf vad jag kan tolka i denna tråd) med mässor?
Jag ser att man är betydligt mer positiv till mässan på de två grannforumen så att lägga ner mässorna vore väl att ta i. Kan det kanske vara så att vissa redan från början har bestämt sig för att det låter skräp på mässor
shifts skrev:Panelguy skrev:Beakungen skrev:Frågan är då om vi kanske ska lägga ner mässorna helt?
Jag ser att man är betydligt mer positiv till mässan på de två grannforumen så att lägga ner mässorna vore väl att ta i. Kan det kanske vara så att vissa redan från början har bestämt sig för att det låter skräp på mässor
Jag tycker det vore roligare att läsa inlägg där skribenten, istället för att klaga
på de inlägg som klagar, berättar allt positivt man upplevt på mässan. Det
vore väl en trevlig motvikt?
En väldigt stor portion av denna tråden består av klagande på klagande.
Inte undra på att Faktiskt får en tråkstämpel.
Beakungen skrev:Tycker bara det jag läser och ser är extremt tragiskt.
Fjonkalicious skrev:Jag känner att det är lite för mycket såhär helt enkelt: http://www.youtube.com/watch?v=3AoYw9tUufU
Fjonkalicious skrev:Jag känner att det är lite för mycket såhär helt enkelt: http://www.youtube.com/watch?v=3AoYw9tUufU
Rydberg skrev:Fjonkalicious skrev:Jag känner att det är lite för mycket såhär helt enkelt: http://www.youtube.com/watch?v=3AoYw9tUufU
Åhh herregud!
UrSv skrev:Rydberg skrev:Fjonkalicious skrev:Jag känner att det är lite för mycket såhär helt enkelt: http://www.youtube.com/watch?v=3AoYw9tUufU
Åhh herregud!
+1
Helt fantastisk vad mycket mya grejer jag kunde lära mig där. Och fler lika lärolika presentationer fanns det. Jag hade ingen aning om att det behövdes aluminiummembran för att återge stråkar bra och att man måste rätt material för att återge saker och ting korrekt. Plåtmembran till bleckblås, trämembran till blockflöjt och förmodligen elmembran till elgitarr.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster