Har planer på att ställa i ordning gillestugan till ett lyssnings/umgås-rum.
Jag har ställt upp prylarna litet provisoriskt för att ha något att lyssna på medan jag planerar klart och sätter igång.
För tillfället handlar inredningen mest om kala betongväggar.
Problemet är att det låter fördj**ligt. Allt vad bas heter är som bortblåst. Det låter mycket tunt. Dessutom är ljudet ansträngt, så fort jag spelar något mer komplicerad musik, med många instrument och sång blir det till en grötvägg där ingenting går fram ordentligt. Jag funderar på om något har gått sönder i högtalarna, eller om slutsteget jag köpt beggat är trasigt på nåt sätt...
Å andra sidan hör jag ju ständigt här på forat hur viktigt rummet är!
Planlösningen är troligen av den mer komplicerade arten. Mitt i rummet går trappan till övervåningen upp, och bredvid denna finns en passage till ett intilliggande utrymme. På samma sida av rummet finns öppna spisen.
I lägenheten satt jag närmare högtalarna, och där saknades varken bas eller förmåga att spela "alla" typer av musik.
Jag spånar på någon möblering enligt figur. (rummet är ganska stort. möblerna är ritade för stora, vilket ger fel proportioner...)
Jag skulle behöva litet handfasta tips på hur jag får ordning på det hela. Var och hur dämpar jag? Diffussion mm?
(Spelar med prylarna i sign.)