Devaliet påstår sig ha löst problemet med att få fördelarna med både class A och class D.
Någon som lyssnat på resultatet? Soundstage är väldigt imponerade. Undrar hur det skulle stå sig i ett F/E test.
www.devialet.com
Moderator: Redaktörer
lennartj skrev:Dyr?
Ja, kanske för den som inte har behov av alla möjligheter som den erbjuder. Jag har haft en hemma några dagar och blivit imponerad. Tyvärr hade jag inte fysisk möjlighet att placera Devialeten så att jag kunde ansluta både skivspelare och högtalare så jag hade inte möjlighet att utvärdera om MC-ingången är närheten av den i mitt Mac C2300.För övrigt är försteg och DAC jättebra och den verkar också kunna ersätta mitt ino cr80s delningsfilter och slutstegen till fronthögtalarna. Då blir inte Devialeten så dyr jämfört med att köpa allt den kan ersätta hos mig med nya prylar.
Den spelade mycket korrekt, men saknade lite av den nerv min anläggning normalt levererar och som jag uppskattar oavsett om det är rätt eller fel.
lennartj skrev:Dyr?
Ja, kanske för den som inte har behov av alla möjligheter som den erbjuder. Jag har haft en hemma några dagar och blivit imponerad. Tyvärr hade jag inte fysisk möjlighet att placera Devialeten så att jag kunde ansluta både skivspelare och högtalare så jag hade inte möjlighet att utvärdera om MC-ingången är närheten av den i mitt Mac C2300.För övrigt är försteg och DAC jättebra och den verkar också kunna ersätta mitt ino cr80s delningsfilter och slutstegen till fronthögtalarna. Då blir inte Devialeten så dyr jämfört med att köpa allt den kan ersätta hos mig med nya prylar.
Den spelade mycket korrekt, men saknade lite av den nerv min anläggning normalt levererar och som jag uppskattar oavsett om det är rätt eller fel.
Aerob skrev:Varför så kort tid?
The M-AMP is going to use modified class A with a future class D design
RogerGustavsson skrev:Ful tycker jag verkligen inte. Stora plåtlådor à la Audio Research tycker jag känns lite antika men många vill ju att det ska se maskinellt/maskulint ut.... Personligen vill jag helst inte ha apparaterna synliga alls och då är utseendet mindre viktigt.
Har inte Karl XII provat en Devialet?
Användare som besöker denna kategori: doppler och 15 gäster