Singelwire

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-02-28 23:47

Nej, nu är det dags för en korter pauser. . . . typer. :)

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-02-28 23:50

Objektivisten skrev:
petersteindl skrev:Har du provat kontakter som har minimalt med ledande metall?

T.ex. att använda single strand eller litz wire som är ansluten till kontakt som inte har stor godstjocklek på kontakter och jord och där kontaktövergångarna är silver eller försilvrad koppar eller förtennd, men absolut inte guldplätterat.

Nja, jag skalade en Nordost Octava i två mkt tunna solidcore (en ledare per pol) och prövade som högtalarkabel. Resultatet blev fantastiskt bra. En teori är att man ska ha så lite degenererande material som möjligt i signalvägen. Tror att det kan ligga en hel del i det. Jag lever dock inte som jag lär.

Bild

Det är skitsvårt att hela tiden behöva leva som man lär :)

Ibland får man sådana där spasmiska återfall. Det rensar luften från ingenjörsmässig sameness.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2014-02-28 23:55

Laila skrev:Du har missförstått/misstolkat dähele Peter . . . dä blir la inget smisk, utan än värre . . .
ingen Urguell-er . . . typer :evil:

Datum står tyvärr skrivet i framtiden sprudel, eller får jag kalla daj sprullan ? :)

Njae, vae fasen, bangar du?
Utmaningen antagen!
Jag fixar husrum, god förplägnad i övrigt avseende nutrition. Musikupplevelser och förväntat fiasko i blindtest. Det låter väl ganska nice?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2014-02-28 23:59

Heja Sprudel! :) Staropramen är gott! nu får du la slita ner lilla gumman Laila te götet :)

Mvh
Peter

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2014-03-01 00:06

petersteindl skrev:Heja Sprudel! :) Staropramen är gott! nu får du la slita ner lilla gumman Laila te götet :)

Mvh
Peter

Trying my friend, trying! :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Laila

Inläggav Laila » 2014-03-01 00:17

sprudel skrev:
Laila skrev:Du har missförstått/misstolkat dähele Peter . . . dä blir la inget smisk, utan än värre . . .
ingen Urguell-er . . . typer :evil:

Datum står tyvärr skrivet i framtiden sprudel, eller får jag kalla daj sprullan ? :)

Njae, vae fasen, bangar du?
Utmaningen antagen!
Jag fixar husrum, god förplägnad i övrigt avseende nutrition. Musikupplevelser och förväntat fiasko i blindtest. Det låter väl ganska nice?

Låter nice, men är tyvärrer lite lätt oförliger f.n.. Dock lovar jag, med glädje, att jag skall lägga ditt gentila inbjudande på minnet . . . typ :) .
Sterio . . . krävs dä tvillingar för å lyssna på´t åsså, typ . . . ?
Sedan mitt andra jag gick bort lyssnar jag mest på monio . . . typ.

Föregående

Återgå till Generellt om hifi