Mvh
Peter
Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:petersteindl skrev:Har du provat kontakter som har minimalt med ledande metall?
T.ex. att använda single strand eller litz wire som är ansluten till kontakt som inte har stor godstjocklek på kontakter och jord och där kontaktövergångarna är silver eller försilvrad koppar eller förtennd, men absolut inte guldplätterat.
Nja, jag skalade en Nordost Octava i två mkt tunna solidcore (en ledare per pol) och prövade som högtalarkabel. Resultatet blev fantastiskt bra. En teori är att man ska ha så lite degenererande material som möjligt i signalvägen. Tror att det kan ligga en hel del i det. Jag lever dock inte som jag lär.
Laila skrev:Du har missförstått/misstolkat dähele Peter . . . dä blir la inget smisk, utan än värre . . .
ingen Urguell-er . . . typer![]()
Datum står tyvärr skrivet i framtiden sprudel, eller får jag kalla daj sprullan ?
petersteindl skrev:Heja Sprudel!Staropramen är gott! nu får du la slita ner lilla gumman Laila te götet
![]()
Mvh
Peter
sprudel skrev:Laila skrev:Du har missförstått/misstolkat dähele Peter . . . dä blir la inget smisk, utan än värre . . .
ingen Urguell-er . . . typer![]()
Datum står tyvärr skrivet i framtiden sprudel, eller får jag kalla daj sprullan ?
Njae, vae fasen, bangar du?
Utmaningen antagen!
Jag fixar husrum, god förplägnad i övrigt avseende nutrition. Musikupplevelser och förväntat fiasko i blindtest. Det låter väl ganska nice?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster