Moderator: Redaktörer
BORIS skrev:Osmakligt att publicera bild på liket
Perfector skrev:Är inte döden en dörr till en högre tillvaro?
Ber om ursäkt ifall jag var osmaklig.
Dessutom såg jag bara 2 bilder på en levande människa, ingen bild på inget lik.
Därav min aparta kommentar.
Nattlorden skrev:Perfector skrev:Är inte döden en dörr till en högre tillvaro?
Ber om ursäkt ifall jag var osmaklig.
Dessutom såg jag bara 2 bilder på en levande människa, ingen bild på inget lik.
Därav min aparta kommentar.
det var inte dig jag citerade, om du missuppfattade det.
Klart det inte var några likbilder. Att man åldrats rår man sällan för.
hifikg skrev:Skrev han någonsin om Carlsson?
Under min första audiofilperiod läste jag ofta Absolute och MoLT, numera har jag skippat TAS, står den sig än?
Må änglarna spela i hifi för honom, det var en snubbe som onekligen färgade sin omgivning.
IngOehman skrev:Njae... Vissa dagar kanske.![]()
Jag har hört Stig även på andra humör. Det vill säga hört honom dela min uppfattning i förekommande fall (jag sympatiserade med nästan allt jag läste av Peter Moncrieff dock).
- - -
Men oavsett vilket så är det alltid tråkigt när någon dör, och vad t ex jag tycker om TAS säger ju inget om HPs livsinsats - alla de som uppskattade hans skriverier ger hans insats ett stort värde, ju. R.I.P.
Kan väl säga att jag själv pendlade mellan att känna igen vissa upplevelser som han beskrev, och att inte alls hålla med i sak när han teoretiserade (eller lät andra göra det), men visst var det ibland väldigt underhållande. Fick en känsla av att det var en väldigt trevlig kille, även om jag aldrig träffade honom.
- - -
Peter Moncrieff träffade jag dock, och det var Peters förtjänst! Jag hade talat med Peter om att jag mycket uppskattade mycket av det jag läst av Moncrieff, och vi var i LV och plötslig så pekar Peter (på en tjock farbror) och säger, jag tror det där är Peter Moncrieff!
Så jag går fram och hälsar och frågar om det inte är han, och visst är det han. Det blev en rätt så lång pratstund.
Någon som vet hur det är med honom? Jag har inte hört eller sett ett pip de senaste sisådär fem åren tror jag. Har han gått i pension?
Vh, iö

BORIS skrev:Döden är intressant. Jag har önskat mig den många gånger. Kanske blir jag bönhörd när jag minst anar det?
Hur som helst ska vi alla dö. Förr eller senare.
Jag har själv begravt fler av minna vänner innan jag blev 25 än vad någon människa borde stå ut med under hela sitt liv. Samtliga finns med mig.
Det var sorgligt. Och lockande.
Här dog en människa. Okänd för mig. Jag finner honom ful. Han är död. Och ful. Ett fult lik. I en ännu fulare skjorta. Fulskjorta. Blev han bönhörd? Vad vet du?
Varje dag dör 150000 människor varav 20000 barn av svält och andra sjukdomar. Detta går inta att ta in. Hur visar du dessa respekt? Förutom att inte skriva ett osmakligt inlägg på ett obetydligt forum.
Var och en får naturligtvis tycka mitt inlägg osar dålig smak och allmänt kasst beteende, men smaken är högst personlig.
Vad som är riktigt smaklöst är däremot att inte förstå detta.
Döden är högst levande
Att förminska det till ett fjuttigt raderat inlägg finner jag högst respektlöst,
och jag finner det fantastiskt lustigt att just du, IÖ, kräver en gräns för hur illa man får bete sig.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Thomas_A och 17 gäster