Alexi skrev:Jag hade designar den med 85dB känslighet istället utifrån denna mätning:
http://www.xtzsound.eu/master_m2#PhotoSwipe1417944757042-6dB punkt vid 30Hz utan rumsstöd och möjlighet att få den rak och fin med jämn spridning till 20kHz. Nu tycker jag den faller allt för mycket över 10kHz. -3dB vid 12kHz?
fast det vid 12 kHz verkar ju vara nån artefakt från WGn. nivån är ju ca -1 till -1,5 från 2-8 kHz. Något som jag iaf brukar tycka låter väldigt bra. Men jag kan hålla med om att basen hade kunnat få vara lite mer utsträckt. En lägre avstämning och anpassning för placering nära väggen hade ju kunnat sträcka ut basåtergivningen en halv oktav eller så.
Tycker det är intressant dock att de erbjuder möjlighet till tre olika avstämningsvarianter. Men som sagt lite synd att man inte får så mycket mer än 40 Hz ur dom. Men i övrigt ser ut som som bra kontroll på registret och fin spridning.
Får det till ca 15-18 liter innervolym
Dimensions: 231 x 424 x 374 mm (W x H x D)

Hade gärna lekt med det där baselementet själv. Exakt det som jag suttit och tänkt skulle funnits. En excelbas med en kon som är lättjobbad.