av Cahlis » 2015-01-28 23:08
En typisk lyssningskväll kan se ut så här: Kommer hem från jobbet, trött o eländig fast med massor som ska göras... Ska bara vila ryggen en stund i soffan å höra på några låtar, sen sätter jag igång ... Spelar från Spotify som vanligt, via iPad och appleTV, provar några förslag från Spotify. Nja, kunde varit bättre, tar några favoriter nu när jag bara har en kort stund på mig. Såja, gött. Lite mer volym gör också sitt till. Läser på Faktiskt, kollar Facebook på paddan. Bläddrar i det numera enorma Spotifybiblioteket på min padda. Väljer några låtar i taget som förval, känner vad som ska komma härnäst. Höjer lite till, jäklar va bra det låter nu. Läser vidare... drar i ögonen nu. Finns det något lyxigare än att bara släppa efter, lägga ner paddan o blunda... zzzzzz. Vaknar till när det blir tyst en stund senare, kör några låtar till, uj, var det så högt, hon har visst stängt dörren till köket. Måste bara höra den också... och den... Just den låter briljerar verkligen med lite starkare volym. Yeah! Riktigt grymt nu. Lugna, glesa låtar med bas som bara mullrar till då o då men verkligen djupt då. Diskanten är krispig och precis så där nästan vass som jag gillar. Bara ett steg till på volymen. Så. Shit nu är klockan snart åtta, och då är det någon som tydligen tänkt sig att se på TV. Hinner några låtar till, nu sätter jag mig upp och verkligen koncentrerar mig. Kör nu de verkliga favoriterna, som jag vet låter bra, t ex "Dyig Breed" med Allison Moorer, den tål hur mycket volym som helst, ökar igen... speciellt mot slutet när sången tar slut och låten bara fortsätter långt bortom evigheten... Huh...Ståpäls! Hinner "(Looking for) The Heart of Saturday Night" med Holly Cole också. Svänger verkligen även om det är en riktigt långsam låt. Basen gräver riktigt djup några gånger. Nu är det verkligen högt men rent o tydligt. Just nu, innan jag måste stänga av är det som allra bäst! Jaha, slut med det roliga för idag, TV:n ska på. Längtar redan till nästa lyssningstillfälle. Å inte blev det gjort någon nytta i kväll heller.