Johan_Lindroos skrev:Då rekommenderar jag att du kikar på lösningar som har fläktkylning då mer traditionella HiFi-prylar brukar kräva god ventilation med luft över och under apparaten, brukar inte passa så bra i 19-tums rack. Se också till att apparaterna har rackvinklar.
Jorå, jag har jobbat i studios till & från sedan 15+ år sedan så jag har sett en del av "ventillationssituationen", som väl inte är något problem för studioprodukter direkt, utan snarare när man skall ställa in ventilationskrävande HiFi-prylar...så tack för bra påpekande!
Ett steg utan fläkt är att föredra, tycker jag.
Finns ju en uppsjö med s.k. "PA-steg", som jag undrar hur de står sig mot ett bättre "HiFi-steg". Vad är skillnaden tro (förutom racköron & fläktar) mellan ett bättre LABgruppen-steg kontra t.ex. ett Bryston - egentligen? LAB har ju fina meriter och är ju högt ansedda inom PAsvängen sedan många år & ibland har man ju sprungit på folk som t.o.m. kör med detta även hemma.
Totalkänslan i ett PAsteg, säg LAB då, är ju lite "brötig", robust, "militär-specar på allt" etc. när man hanterar det, kontra ett elegant Bryston. Vore kul med en blindtest mellan dessa världar.