Har du detta klart för dig själv eller är du fortfarande på upptäcktsresa ?

Själv kan jag bara konstatera att jag behöver mycket mindre men svårare egenskaper än vad jag trodde.
Hur ser det ut för dig, hur har du prioriterat och vad anser du är behöver vs villhöver ?
Och vad återstår att göra hemma hos dig ?
Jag behöver:
-välljudande egenskaper som återfinns hon Ino pi60 familjens högtalare. (Klart)
-kunna spela ungefär lika starkt som pi60s fullrange skulle mäkta med i mitt rum. (Klart)
-ungefär 20-30Hz full nivå/utsträckning i basen. (Klart)
-ha ett tämligen akustikreglerat rum som tar ner störningar från det egna lyssningsrummet. (Här är jag nästan hemma)
-ha en uppspelningskedja som enkelt startas/stängs av med max två knappar, det behöver kännas så komplett. (Här är jag hemma)
-kunna spela upp utan krångel, oavsett signalkedja så ska handhavande vara bra och funktionen stabil. (Finns en del att önska än...)
-ha fjärrkontroll till volymkontrollen. (Klart)
-sweetspott som ej kräver huvudet i ett skruvstäd (klart)
-naturligtvis kunna spela all typ av musik och ljud med behållning, det är ett resultat av dom egenskaper jag behöver (klart)
Övriga detaljer eller kvantiteter är villhöver

Jag villhöver:
-kapacitet i ljudtryck som är på gränsen till vad i64s och infraY12 mäktar med i min rumstorlek. (Saknar slutsteg kralliga nog och kan ändå inte användas på detta vis innan jag bor i hus)
-ha omedelbara och alerta laddningstider på all typ av utrustning för t.ex. avspelning/uppspelning. (Ett framtida mål)
-försvinnande låg disst i anläggningen som helhet, den totala distorsionen ska vara försvinnande låg vid alla normala ljudtryck. (Detta känns uppnått nu, och vetskapen om att än mer lågdistande steg ska införskaffas gör att jag säker klart)
- Ungefär 10-20Hz full nivå/utsträckning i basen. (Här är jag ej helt hemma, och det kan ej åstadkommas i nuvarande rum trots infraY12 utan att bygga om det mer än jag är villig till)
-en bred sweetspott som täcker hela soffan (här är jag ruskigt nära nu och det låter riktigt bra i hela soffan, ha hela lägenheten! det har inte testats mycket med detta så finns säkert mer att hämta)