Moderator: Redaktörer
nebster skrev:Mina golvhögtalare har nedåtriktad basreflexfort och vad kan det bli för fel om porten ligger närmre golvet med fötter jämfört med spikes?
nebster skrev:Påverkar det inte dämpfötternas "arbete" om jag lägger någoting emellan golvet och fötterna? Och vad skulle jag lägga emellan i så fall?
nebster skrev:Påverkar det inte dämpfötternas "arbete" om jag lägger någoting emellan golvet och fötterna? Och vad skulle jag lägga emellan i så fall?
housemicke skrev:jag är själv lite sugen på sdfötter eller sorbothan. vet inte vilken durometer sorbothan som kan va lämpligt så jag avvaktar ett tag till
Dahlqvist skrev:housemicke skrev:jag är själv lite sugen på sdfötter eller sorbothan. vet inte vilken durometer sorbothan som kan va lämpligt så jag avvaktar ett tag till
Egenskaperna hos SD-foten och "puckar" i Sorbothan går inte att jämföra på samma eftermiddag. Sorbothan förstår jag överhuvudtaget in vad man skall ha till i hifi-sammanhang om syftet är att hindra vibrationer att uppkomma i exempelvis högtalare.
/D
housemicke skrev:ok men om jag förstått det rätt så finns det i olika hårdheter. läste nånstans att det va det material som dämpade vibrationer mest, så jag antog att det skulle va bra som fötter. men där ser man, tur att man inte köpt nåt än
housemicke skrev:ok men om jag förstått det rätt så finns det i olika hårdheter. läste nånstans att det va det material som dämpade vibrationer mest, så jag antog att det skulle va bra som fötter. men där ser man, tur att man inte köpt nåt än
Johan_Lindroos skrev:Personligen är jag inte så intresserad av mjuka fossingar eller spikfötter. Det finns annat man hellre kan fixa med. T.ex. valet av högtalare och övriga ljudapparater eller rummets akustiska egenskaper. Mjukfötter el.dyl. kan man fixa med när man kommit MYYYYYCKET långt med sin anläggning, är mitt råd. Gör insatserna där de gör mest nytta!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster