Som ni alla vet så har klantskallen Mats fått kortslutning i sin Arcam 100 för tredjegången.
Jag skall nu berätta om den sista gången den fick kortsluting.
Det var en kväll i maj. Den glade Mats satte på en Pink Floyd Sacd och låten Money. När vår hjälte hade lyssnat till partiet där Guilmour spelar solo, så klippte det(har aldrig klipp förr). Snabb som en Kobra från Svedala så stängde jag av allt och kopplade bort alla kablar. Jag kollade högtalarkablarna och de satt i rätt. Satte på och spola fram till rätt ställe på, men nu hördes det lite svagare på höger högtalare. Gick fram och kollade kopplingarna på höger högtalare och såg att de var rätt kopplade. Satte igång låten igen på samma ställe på ca 45, PANG!! den röda lampan tändes och det kom rök ur förstärkaren. Jag kopplade ur förstärkaren och lät den svalna. Dum som jag är/var så satte jag igång igen. Jag blev så klarat mycket ledsen för jag har inte råd med ytterligare 2700 kr att punga ut för reparation.
Jag mailade hifiskåne och de sa att det skulle gå på fabriksgarantin (hoppas det är så)
Detta hände för ca två veckor sedan och nu när jag tänker( jo jag kan faktiskt göra det också även om ni tvivlar
Over and out från er klantskalle