Du gjorde helt rätt Keba!Bill50x skrev:Keba skrev:Men men, dumma mig som går tillbaka och klagar.Jag kanske missförstår, men får en känsla av att fler av er tycker att man som konsument ska betala och vara tyst sen. Jag håller inte med om det.
Nä, man ska inte låta bli att klaga när något är fel. Du gjorde helt rätt. Frågan handlar mer om vad man kan kräva som konsument. Vi som jämför olika pressningar och utgåvor är förmodligen långt utanför den gemene mannens krav på produkten. Frågan är hur långt butikens ansvar sträcker sig. Minimikravet är retur vid felaktig produkt. Frågan är då vad "felaktig" är. Som god service tycker jag nog rent allmänt att en butik ska ta tillbaka en vara så länge den är i nyskick och går att sälja vidare. OnOff har ju tex 30 dagars returrätt så länge man lämnar tillbaka i originalemballage. Det kallar jag god service men det är inget krav från min sida (eller lagligt).
/ B
Men det var handlarens godtycke som gjorde att han tog tillbaka den, eftersom det hade varit svårt att hävda sin rätt med hänvisning till ett samtal ingen annan hört.
Nåväl, bara för att klargöra att man absolut skall kämpa för hög ljudkvalité håller jag med alla som anser att produkten i sig är ändrad (om det inte nämns på fodralet) utan förespegling och att handlaren då på kunds krav borde reklamera till skivbolaget.
Ett jävla oskick är det!
Men det gäller att veta vilka gurkor man köper.