Moderator: Redaktörer
mats skrev:Men den hade ju varit snabbt avklarat. Ino, Nad, Carlsson, Sentec, Audio pro, Ekk, Sword. Inte mycket men å andra sidan så är det väljudande mässa
Nattlorden skrev:mats skrev:Men den hade ju varit snabbt avklarat. Ino, Nad, Carlsson, Sentec, Audio pro, Ekk, Sword. Inte mycket men å andra sidan så är det väljudande mässa
Har din Arcam brunnit upp?
-distortion- skrev:En "mässa" mer fokuserad på just lyssning, kanske tillome i passande lokaler. Inte helt fel!
EDit: Inte för långt ner i skåne bara! Gärna nånstans lite mer i mitten av landet.
paa skrev:-distortion- skrev:En "mässa" mer fokuserad på just lyssning, kanske tillome i passande lokaler. Inte helt fel!
EDit: Inte för långt ner i skåne bara! Gärna nånstans lite mer i mitten av landet.
Mitten, menar du liksom mellan Sundsvall-Östersund då, eller?
Svante skrev:Alltså, jag undrar var mitten skulle vara om man beaktade folks massa. Tyngdpunkt, liksom.
OlA-68 skrev:vad tror ni om att faktiskt skulle göra en egen hifimässa
jag vet en idialisk byggnad
mats skrev:Om man tar det geografiskt vis så kan ni gärna ha det i mitten av Europa. Det blir väldigt nära för mig och ännu mer närmre för Nattlorden
Naqref™ skrev:mats skrev:Om man tar det geografiskt vis så kan ni gärna ha det i mitten av Europa. Det blir väldigt nära för mig och ännu mer närmre för Nattlorden
Bor ni nära Eslöv kanske?
Svante skrev:Jag vill med bestämdhet hävda att Stockholm ligger mitt på jorden. Åt vilket håll jag än går är det lika långt att vandra innan man kommer tillbaka till stockholm igen (c:a 4000 mil). Det måste väl betyda att Stockholm ligger i mitten?
Naqref™ skrev:Svante skrev:Jag vill med bestämdhet hävda att Stockholm ligger mitt på jorden. Åt vilket håll jag än går är det lika långt att vandra innan man kommer tillbaka till stockholm igen (c:a 4000 mil). Det måste väl betyda att Stockholm ligger i mitten?
Nja... Om du hade varit på nordpolen eller sydpolen så hade det stämt. Är du på ekvatorn och går österut eller västerut så är det rätt mycket längre sträcka att komma tillbaka till samma punkt än om du går norr eller söderut.
Svante skrev:Det är väl klart att man inte ska följa jordglobsstrecken, utan gå rakt.
Men nu är vi OT, tror jag
Naqref™ skrev:Svante skrev:Det är väl klart att man inte ska följa jordglobsstrecken, utan gå rakt.
Men nu är vi OT, tror jag
Mja... Grejen är att det spelar väl ingen roll om vi följer jordglobsstrecken... Det beror ju på att jorden är päronformad. Fast du har ju rätt att vi är rätt OT!
Befolkningstyngdpunkten ligger i Kilsmo söder om Vättern, enligt SCB. Då har man inte tagit hänsyn till eventuella geografiska variationer beträffande medelvikt per person.
Strauss skrev:Örebro ligger centralt. Inom en tjugomilsradie bor halva Sveriges befolkning och inom en fyrtiomilsradie bor sex miljoner människor. Sveriges befolkningsmässiga mittpunkt ligger utanför Svennevad, ca tre mil sydost om Örebro.
Så Örebro is the place to be
MP skrev:Jordens centrum är nog betydligt varmare än så
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster