Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Jag läste att en snubbe på ett prakmatiskt forum av teknisk karaktär anmält känd svensk försäljare av allehanda hifi-tillbehör till ARN för vilseledande marknadfsföring.
Jag undrar hur ARN ska kunna avgöra om grönmålade CD-skivor kan låta bättre än omälade eller om rhodiumaurathexafenilon-kontakter ger mer djupbas än Biltemas kontakter.
Tror någon att ARN tar till sig detta?
anmälaren skrev:Anmält FinansborgarrådetAnna-Lennart-Helgrån.se till konsumentverket. Tyckte det var dags att någon gör något åt deras jävla blufferier. Jag anmälde inte anonymt, jag står för att jag tycker att Anna-Lennart Helgerån är en jävla kvacksalvare!
snubbe skrev:WTF! Aldrig sett sidan förr, men om den är seriös så gjorde du helt rätt!
Bättre ljud genom att fasa av sidan på CD-skivor? Då vet man inte mycket om hur ett digitalt optiskt media fungerar!
tjomme skrev:Fast det är inte bara konstigheter dom håller på med å andra sidanfunderar själv på att handla därifrån men då blir det plastfickor till vinylskivor
anmälare skrev:Sidan är fullkomligt seriös, och snubbe tjänar hundratusentals kronor om året, om inte mer, på sina lurendrejerier.
Han utnyttjar just audiofilers godtrogenhet och okunskap om hur saker och ting egentligen fungerar. Han har varit en stadig försäljare av t.ex. kondensatorfärg. En speciell polyastronomisk subzetaskyddsfärg som ska förbättra både dynamiken och responsiviteten i din förstärkare, om du målar dina kondensatorer med denna färg som kostar ungefär 100 gånger så mycket som ett Louis Vuitton-nagellack.
Edit: Tjomme, seriöst, handlar du därifrån så skaffar jag en magnum 357 och gör proccessen kort med digNärå, skojar givetvis bara, men jag kan verkligen, verkligen, avråda till köp från skojaren Anna-Lennart Helgerån. Man ska inte stödja sådna lurendrejare som honom. Dina plastfickor kan du lätt finna någon annanstans, och deras avhumidiserande och avmagnetiserande egenskaper behöver du inte, tro mig.
Ska bli intressant att se ifall Anna_lennart involverar fula pojkar i det hela nu. Eftersom jag inte har gjord en anonym anmälan så kommer han ju såklart se mitt namn. Vore kul om han försökte involvera fula grabbar, eftersom jag känner rätt många av dom
polare skrev:Anna_lennart Helgerån omsatte på sin e-handel 2009 4,3 Miljoner kronor...
Så visst gör han pengar på det hela...
snubbe skrev:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W H A T ?
Här trodde jag att audiofiler köpte dyra Krell slutsteg och Linn CD-spelare för att det är bra prestanda, men att de är så hjärntvättade att de köper kondensatorfärg och CD-skive-svarvar... Teknikintresserade människor BRUKAR väl vara lite kritiska till prylar de inte förstår hur de fungerar, eller är jag fördomsfull när jag tror så?
tjomme skrev:Jodå klart det säkert går men där har jag iaf sett att det finns. Han har även bra pris på nålar och den tanken finns också lite hängandes i luften.
Kan även passa på att säga att jag just i denna stund sitter och dricker te ur minhembio-muggenSen mellan skivspelaren och förstärkaren har jag kablar som har små pilar på sig så man vänder dom rätt
Ang magnumen så vore det bara skönt i denna stund, sitter och hostar hela tiden nämligen
en annan polare skrev:FFS Anmälaren, det där var bra gjort!
Cred (som det tydligen heter) till dig att du inte är anonym.
ptr skrev:Jag kan inte låta bli att undra om problemet verkligen ligger hos dom som marknadsför produkterna som "ifrågasätts" här?
Är det egentligen inte som som köper dessa som borde anmälas till någon myndighet! Det är ju dessa som skapar marknaden, inte den som säljer/marknadsför!![]()
En flyktig tanke bara...
/ptr
soundbrigade skrev:Det är ju inte fel att marknadsföringen ses över av en oberoende aktör.
Joseppo skrev:De som tillverkar och marknadsför de kontroversiella prylar måste väl ändå vara de som sägs ha skapat marknaden.
ptr skrev:Joseppo skrev:De som tillverkar och marknadsför de kontroversiella prylar måste väl ändå vara de som sägs ha skapat marknaden.
Tveksammt, Du kan ju tillverka och marknadsföra hur många produkter som helst, men finns det ingen efterfrågan så finns det ingen marknad!
/ptr
ptr skrev:Jag kan inte låta bli att undra om problemet verkligen ligger hos dom som marknadsför produkterna som "ifrågasätts" här?
Är det egentligen inte som som köper dessa som borde anmälas till någon myndighet! Det är ju dessa som skapar marknaden, inte den som säljer/marknadsför!![]()
En flyktig tanke bara...
/ptr
subjektivisten skrev:ptr skrev:Jag kan inte låta bli att undra om problemet verkligen ligger hos dom som marknadsför produkterna som "ifrågasätts" här?
En flyktig tanke bara...
/ptr
Ahhh, så folk som säljer overksam mediciner till cancersjuka ska gå fria, det är kunden som har allt ansvar?
Beakungen skrev:Någon med tok på mkt fritid ser jag. Konstigt egentligen vad folk kan få för sig. Är det avundsjuka det handlar om?
Låt folk köpa vad de vill. Det rör sig om vuxna människor. Ska vi börja kontrollera allt folk köper eller så de inte blir "lurade"?
subjektivisten skrev:Beakungen skrev:Någon med tok på mkt fritid ser jag. Konstigt egentligen vad folk kan få för sig. Är det avundsjuka det handlar om?
Låt folk köpa vad de vill. Det rör sig om vuxna människor. Ska vi börja kontrollera allt folk köper eller så de inte blir "lurade"?
Ah, så jag får gärna lura av din mamma alla hennes pengar alltså?
Beakungen skrev:Och är hon så dum så hon låter sig luras så kan man undra om det inte är bäst så.
Joseppo skrev:
Suck vilken jämförelse! Men klart att kunden också har ett visst ansvar, speciellt om en produkt säljs med returrätt, upptäcker kunden då att utlovad effekt inte kan skönjas så bör ju kunden returnera produkten.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster