Moderator: Redaktörer
mx skrev:Den är mycket bra.
oqvist skrev:Har en Ipod touch 3G. Wolfson i den.
Verkar mycket kräsen då det egentligen är LCD-2 och T1 som låter bra med den. Låter skit med i stort sett allt annat jag slänger på den i övrigt. Anemiskt ljud är standard. Men det kanske inte är rättvist att jämföra med dedikerade DACar 100 ggr större
Fjonkalicious skrev:Vad stoppar man i Compact Disc?
KarlXII skrev:En genomläsning med endast en ynka gnutta välvillighet ger att Richard menar uppspelning av rippade CD-skivor.
Kan herrarna vidgå detta, möjligen, eller ser ni behov av ytterligare åtgärder?
bomellberg skrev:KarlXII skrev:En genomläsning med endast en ynka gnutta välvillighet ger att Richard menar uppspelning av rippade CD-skivor.
Kan herrarna vidgå detta, möjligen, eller ser ni behov av ytterligare åtgärder?
Nejdå. Självklart raljerar jag, men när nu rubriken ändå ändrades kunde det väl göras till något vettigt. Som det är nu kan ju folk luras att IPad har en CD-avläsare.
DVD-ai skrev:Mehhh, Iphone låter ju INTE helt balancerat... jag tycker den har en konstig "boost" i området under 400Hz, allt låter överdrivet "varmt" och med en konstig "mullighet" som inte ska vara där.
och akustiska instrument m.m. får en onaturlig klang...
Detta oavsett vilka lurar jag testat med...![]()
så jag håller INTe Iphone's hörlursutgång så värst högt... tycker den är "OK" men inte mycket mer. jag stör mig dagligen på just det märkliga "svulstiga" ljudet...
xeizo skrev:Det är inte ett dugg konstigt om det låter bra, gsmarena har väl fortfarande Iphone som den telefon som mäter bäst på hörlursutgången av alla testade. Den mäter som en bra CD-spelare vilket är tillräckligt bra för att det i princip alltid är högtalare/lurar som är den svagaste länken. Iphone har en dedikerad Cirrus Logic DAC för ljudet, de flesta telefoner använder bara den inbyggda i ARM-chippet.
DVD-ai skrev:Mehhh, Iphone låter ju INTE helt balancerat... jag tycker den har en konstig "boost" i området under 400Hz, allt låter överdrivet "varmt" och med en konstig "mullighet" som inte ska vara där.
Supernollan skrev:DVD-ai skrev:Mehhh, Iphone låter ju INTE helt balancerat... jag tycker den har en konstig "boost" i området under 400Hz, allt låter överdrivet "varmt" och med en konstig "mullighet" som inte ska vara där.
Det stämmer inte, om det gäller 4:e generationen.
Har mätt på min iPod Touch 4G (som har samma D/A-omvandlare).
OBS: Mätningen gäller CD-prestanda, dvs 16-bit, 44.1kHz.
http://www.minhembio.com/forum/index.ph ... 96&hl=iPod
De små störningarna som finns, beror troligtvis på kabeln/teleplugg-adaptern.
Timpolanen skrev:Tycker också iphone 4 är boostad i basen, ipad2 låter mycket trevliga i min bil iaf. Där jag testat båda
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster