Moderator: Redaktörer
paa skrev:Jo, men jag tror Strmbrg är inne på en grej för ovanlighets skull. (duckar)
Om t.ex diskanten är lika viktig som basområdet, hur kommer det sig att det är så få diskanter som kostar över 1000:- i våra lådor, när basarna verkar få kosta hur många tusen som helst!
paa skrev:Jo, men jag tror Strmbrg är inne på en grej för ovanlighets skull. (duckar)
Om t.ex diskanten är lika viktig som basområdet, hur kommer det sig att det är så få diskanter som kostar över 1000:- i våra lådor, när basarna verkar få kosta hur många tusen som helst!
Alexi skrev:15-30Hz är en oktav, precis som 10'000-20'000Hz ock jag skulle säga att de är precis lika viktiga.
RogerGustavsson skrev:Alexi skrev:15-30Hz är en oktav, precis som 10'000-20'000Hz ock jag skulle säga att de är precis lika viktiga.
Det är ju beroende på vad man lyssnar på för något. Personligen har väldigt få ljudspår som har energi i området 15-30 Hz. Tycker det är viktigare med det ovanför 30 Hz...

mangs skrev:...
Intressant frågeställning hursomhelst och jag uppskattar allt som oftast dina finurliga tankar kring Hifi Strmbrg!
PerStromgren skrev:Jag tror att det helt enkelt är så att detta är en manlig hobby och kraftig basåtergivning är manligt.![]()
Strmbrg skrev:...klipp ...
Jag menar, en annorlunda lösning kanske kan genomföras till LÄGRE kostnad än den normala och ge BÄTTRE resultat.
steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:Jag tror att det helt enkelt är så att detta är en manlig hobby och kraftig basåtergivning är manligt.![]()
Jag tycker att den synen är lite, besynnerlig. Jag har ett relativt kraftfullt bassystem. Det tog flera år innan någon mer än jag och min fru visste om att hade det. Det är inte ett "skrytbygge" på något sätt utan någonting jag ville ha för min egen skull...
PerStromgren skrev:steveo1234 skrev:PerStromgren skrev:Jag tror att det helt enkelt är så att detta är en manlig hobby och kraftig basåtergivning är manligt.![]()
Jag tycker att den synen är lite, besynnerlig. Jag har ett relativt kraftfullt bassystem. Det tog flera år innan någon mer än jag och min fru visste om att hade det. Det är inte ett "skrytbygge" på något sätt utan någonting jag ville ha för min egen skull...
Men du tål skoj, ja?
Jag raljerar, självklart. Men jag tycker ändå att det här på forumet ibland blivit litet av "störst vinner".
PerStromgren skrev:Men jag tycker ändå att det här på forumet ibland blivit litet av "störst vinner".

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster