Moderator: Redaktörer
Vallejos skrev:Hej!
Jag är glad ägare till ett Harmony Design A90 slutsteg. Det är av den första utgåvan med ett annat utgångssteg än det som tillverkas idag. Mattias Stridbeck uppgraderar slutsteget om jag vill, men jag undrar om någon annan här har ett A90 och om hen i så fall uppgraderat sitt och vad det gjorde med ljudet, är det värt dom tusenlappar det kostar. Jag är ju nöjd redan nu... men det är klart att är skillnaden stor så...
Tacksam för alla åsikter i ämnet.
Mvh
Anders
Perfector skrev:Stridbeck skulle aldrig göra en uppis om det inte blev resultat.
Go for it.
Vallejos skrev:Perfector skrev:Stridbeck skulle aldrig göra en uppis om det inte blev resultat.
Go for it.
Det är nog sant. Det lutar åt en uppgraderingHar haft litet kontakt med Mattias och jag har fått förtroende för både honom som person och för hans produkter. Väntar med spänning på en ny dac/försteg som enligt vad Mattias sa kommer att ta DSD (SACD). Men det kan nog dröja innan den finns för leverans
![]()
Har idag en dac/försteg från Wadia, och den började med att krångla direkt dagen efter att jag köpte den ny. Så den befinner sig i USA för garantireparation. Hur kul är det med en helt ny produkt?! Har fått låna en likadan att ha under tiden men den lider av samma problemSå frågan är hur nöjd jag kommer vara efter reparation? Ljudet är fantastiskt, men så länge som den inte fungerar som den ska hjälper ju inte det. Så jag är riktigt nyfiken på Harmony Designs kommande dac/försteg
DorreN skrev:Blir det ett helt nytt försteg eller en uppgradering på pre 906 eller någon av hans dac'ar eller mindre försteg?
Vallejos skrev:DorreN skrev:Blir det ett helt nytt försteg eller en uppgradering på pre 906 eller någon av hans dac'ar eller mindre försteg?
Jag var mest intresserad av dacen och det var mest den vi pratade om. Som jag förstod Mattias skulle den vara under utveckling. Vet inte om den kommer att monteras i redan befintlig förstegsmodell, men det är ju inte omöjligt. Vill dock inte sprida rykten utan spekulerar här. Bäst är att kontakta honom och fråga. Han svarar nog gärna på frågor från intresserade.
Jag har en tanke om att på sikt sikta på en rakt igenom svensk anläggningVi får se hur nära målet jag kommer
DorreN skrev:Okej, jag förstår.
Jag är inne på samma linje som dig. Helsvensk anläggning. Såhär långt har jag lyckats med pre/phono/dac (Harmony Design), slutsteg (Holographic Audio) och högtalare (ino). Det är skivspelaren som skulle behöva bytas ut mot en Simply Black Magic för att fullända det.
Perfector skrev:Underbart med nån som driver med ström.
Det har ju HK gjort med hela 600-serien
RogerGustavsson skrev:Perfector skrev:Underbart med nån som driver med ström.
Det har ju HK gjort med hela 600-serien
Nja, det betvivlar jag är sanning. Inte någonstans i Harman Kardon's presentation nämns strömdrivning vad jag kan se. Det nämns att det finns möjlighet att leverera 50 A (antagligen ytterst intermittent) men det är ju inte samma sak som strömdrivning.
RogerGustavsson skrev:Jag kollade data på de Harman Kardon AVR-660 som tillverkas nu. PM-660 är väl från tidigt 80-tal? Frågan har varit uppe tidigare om vad som krävs för att ens komma i närheten av 65 Ampere.
DorreN skrev:Blir det ett helt nytt försteg eller en uppgradering på pre 906 eller någon av hans dac'ar eller mindre försteg?
Nattlorden skrev:Skulle vara kul med en test av det i MoLT.
DorreN skrev:Grattis till nyförvärvet. Ser riktigt bra ut.
DorreN skrev:Vad heter DAC'en som skall byggas in i ditt försteg? Beställde själv DAC till mitt pre 906 2013.
Vallejos skrev:DorreN skrev:Grattis till nyförvärvet. Ser riktigt bra ut.
Tack!Det låter riktigt bra med
DorreN skrev:Vad heter DAC'en som skall byggas in i ditt försteg? Beställde själv DAC till mitt pre 906 2013.
Jag vet inte om det är den DACen som han kallar 909... Men den nya kommer att ta sacd DSD över USB. Vad hette DACen du beställde och har du fått den?
Den DACen han demar på i sitt lyssningsrum låter grymt bra. Det gör även hans mindre högtalare med 6,5" bas och banddiskant. Riktigt bra. Men så kommer dom också att kosta när dom väl kommer i produktion.
Jag frågade Mattias när han tror DACen kommer vara färdig för leverans och han gissade på till våren...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster