Kronkan,
har rörjämförelseträffen inte ägt rum ännu?
I så fall deltar jag gärna, skickar du PM?
Idag ska jag åka ner till Bussgods i Mölndal för att hämta en tung och spännande låda.
I värsta fall innehåller den tegelstenar eller dylikt, men jag hoppas att det i stället är
äkta gammalt amerikanskt järn, trots snuskigt lågt pris, nämligen ett par Dynaco Mk.III
som inte varit upp-packade och i drift på minst 20 år.
Om de inte är spelbara direkt out-o-the-box gör inget, jag har ju bara 5 stycken sedan
tidigare.

Ganska kort tid innan Bo Hansson gick bort fick jag ett par komponentsatser av honom
för att bygga hans Candela-drivsteg, som använder ett par ECC88 i stället för ett 6AN8
som inte nytillverkats på många år, till ett par Mk.III.
Om jag inte blivit blåst får jag äntligen möjlighet att byta till Candeladrivsteget i ett
par, behålla ett par i original och dessutom bibehålla mina Perka-moddade favoriter
i klass-A att jämföra med. I så fall erbjuder jag naturligtvis eventuella intresserade
att lyssna på dem alla. Frågan om 6550 eller KT88 och vilka fabrikat får stå öppen.
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]