Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Frågan är om skåpbilsburkarna är signifikant sämre än MM DeCapo?![]()
![]()
Morello skrev:Känner en kille som tyvärr gick på bluffen - han blev missnöjd och gav bort skräpet.
IngOehman skrev:Morello skrev:Frågan är om skåpbilsburkarna är signifikant sämre än MM DeCapo?![]()
![]()
Ungefär jämnt skägg.
Skåpbilslåddorna saknar dock den image som behövs för att impa tillräckligt på Harry Pearson...![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:JAG tycker verkligen synd om dem som går på skåpbilsbluffen!!!
Jag fattar inte hur ni inte göra det?
Det kan ju vara vem som helst! Hur hyggliga människor som helst. Och troligen just de som inte är insatta i hifi-branschen, men som ändå har en dröm om att få en fin anläggning där hemma.
Alltså just dom som behöver hjälp av sådana som oss.
Morello skrev:Frågan är om skåpbilsburkarna är signifikant sämre än MM DeCapo?![]()
![]()
Max_Headroom skrev:Morello skrev:Frågan är om skåpbilsburkarna är signifikant sämre än MM DeCapo?![]()
![]()
Ursäkta en ovetande, men vad är det? MM DeCapo alltså.
Var hemma hos en som som tyckte att han gjort ett "klipp" när han köpte högtalare från en skåpbil jättebilligt (det vanliga, skall kosta 18k men nu bara 4k eller nåt sånt). Han var riktigt nöjd med dom Shocked Så vissa nöjda kunder har dom, dom där skåpbilslurarna...
(kanske säger lite om hur betydande vetskapen om ett högt nypris är för ljuduppleveslen.....)
Rydberg skrev:En polare jag hade för några år sedan fick förövrigt på niten och köpte ett par högtalare av märket BAS, han var helt övertygad om att det var som försäljarna/skojarna sa, dvs att de skulle fått 6 stycken högatalre men fick 6 par. De var riktigt övertygande tydligen, kan ju inflika att polaren står med båda benen på jorden och är väldigt intelligent. Tror som Öhman mfl att de faller för sin egen okunskap. Nu lyckades som tur väl min polare pruta ganska mycket så det blev ingen större smäll
gromit skrev:Rydberg skrev:En polare jag hade för några år sedan
![]()
Vad hände sedan? Det förtäljer inte historien..?![]()
/Gr.
Rydberg skrev:Träffade honom i Tyskland under min vistelse där 96-97, träffade honom nån gång om året fram tills dess att han flyttade från Finspång till Lund för att läsa till arkitekt. Nu har vi inte hörts av på ett par år. Nöjd?
norman skrev:Japp, helt genomelak är jag inte trots allt... Wink
iffe skrev:En kompis bekant (!) köpte ett par av dessa högtalare och insåg sen att han blivit lurad. Av en slump stötte han på de båda försäljarna på krogen senare under veckan och påtalade detta. De låtsade som ingenting, men sen när han skulle gå från krogen sprang en av killarna ifatt honom, drog upp en pistol, tryckte den mot hans rygg och avfyrade den. Som tur var bara en startpistol, men han blev rädd så det räckte. Undrar var de rekryterar "försäljarna"...