Jag garanterar motsattsen i så fall!Isidor skrev:Rydberg,
Förnekelse? Låt mig bara konstatera följande: att delta i kontrollerade blindtester är det mest effektiva sättet att få visshet i vad man faktiskt kan höra. Rimligt välkonstruerade kablar/kablage ger garanterat inte upphov till några stora skillnader i verklig ljudkvalitet.
Jag vet idag ungefär var min gräns går, d.v.s. när de upplevda skillnaderna är så stora att jag är hyfsat säker på att de inte är hjärnspöken. Du borde prova själv någon gång, så kanske du blir en aning mer skeptisk till diverse okontrollerade resultat.
När du nu ändå uppenbarligen kommit så långt att du ibland testar blint, varför då inte fullfölja den vetenskapliga linjen och göra en statistisk analys också? Den extra insatsen för en välutbildad person som du är väl närmast försumbar?
Vid snabba öppna skiftningar kan man inbilla sig en hel del, under längre tester är det som sagt inte svårt att finna kabelns karaktär, tycker inte jag iallafall. Dessutom testar jag rätt mycket själv här hemma och det är lite jobbigt att knocka sig själv medvetslös varje gång man bytt kabel för att glömma