paa skrev:Om det stått noll framför decimalkommat hade det stämt som du skriver, men nu gör det inte det.dimitri skrev:CL,
Njae, skillnaden i Subjektivistens exempel är en 10-potens. Alltså minst 10-faldig.
Sant.
Edit: men det borde ha stått noll
Moderator: Redaktörer
paa skrev:Om det stått noll framför decimalkommat hade det stämt som du skriver, men nu gör det inte det.dimitri skrev:CL,
Njae, skillnaden i Subjektivistens exempel är en 10-potens. Alltså minst 10-faldig.
dimitri skrev:paa skrev:Om det stått noll framför decimalkommat hade det stämt som du skriver, men nu gör det inte det.dimitri skrev:CL,
Sant.
Edit: men det borde ha stått noll
Almen skrev:Menar du att en uppmätbar skillnad i en kabel alltid är hörbar?
Och omvänt (typ): är en hörbar skillnad alltid mätbar?
Chris_Lymme skrev:...det är många som hör skillnader mellan olika kablar och iom att kablarna mäter olika så kan man knappast avfärda det som hokus-pokus.
dimitri skrev:CL, sorry, men Sb skrev fel. Nice try anyway.
Almen skrev:Det är fortfarande ingen som säger emot dig i det, så jag förstår inte riktigt varför du framhärdar.
Chris_Lymme skrev:i princip alla olika kablar som jag har sett mätningar på har mätt olika. Inte desto mindre stöter man ofta på åsikten att olika kablar låter lika så tillvida att ingen av dem är defekt.
dimitri skrev:CL, sorry, men Sb skrev fel. Nice try anyway.
Almen skrev:Du måste skilja på "mäter olika" och "låter olika". Om igen: om inte de uppmätta skillnaderna resulterar i skillnader i ljud som överstiger människans perceptionsförmåga, så finns inga hörbara skillnader. Håller du inte med om det?
Chris_Lymme skrev:Imperial har många vettiga poänger här.
En av de viktigaste poängerna är att sådana här saker allt som oftast handlar om personliga motsättningar mellan några gubbar som inte drar jämt och sedan drar sin vendetta ut i offentlighetens ljus.
Chris_Lymme skrev:För egen del anser jag att påståendet att alla kablar låter lika är lika befängt som felaktigt och jag påverkas inte en gnutta av olika tyckare och lättlurade lämlar.
Chris_Lymme skrev:dimitri skrev:CL, sorry, men Sb skrev fel. Nice try anyway.
Självklart var var det som subjektivisten skrev fel. Men det är ju knappt förstasidestoff.
Chris_Lymme skrev:Varför inte framhärda när man har rätt? Hursomhelst är min poäng att i princip alla olika kablar som jag har sett mätningar på har mätt olika. Inte desto mindre stöter man ofta på åsikten att olika kablar låter lika så tillvida att ingen av dem är defekt.
Chris_Lymme skrev:Visst, men jag har hört skillnader på olika korrekt konstruerade kablar.
Chris_Lymme skrev:Visst, men jag har hört skillnader på olika korrekt konstruerade kablar.
Chris_Lymme skrev:Tja, en väsentlig skillnad är förstås att jag varken kan se virus eller bakterier med blotta ögat medan jag hör musiken i min anläggning alldeles utmärkt.
IngOehman skrev:Förvisso kan nivåfelen blir större, men jag tror du missade poängen i det Subjektiisten skrev om du tror att det var "fel". Det han skrev var ju bara ett exempel, och ett exempel på att man ofta kan mäta skillnader som inte går att förnimma med sina sinnen, utan yttre hjälpmedel (såsom ett mätinstrument eller något liknande).
IngOehman skrev:Absolut, jag har varit inne på den möjligheten några gånger tidigare här på faktiskt har jag för mig.
Och man kan faktiskt gå ännu längre än så!![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster