Och när det gäller ex.v SACD skivor där man får en brusökning över 40KHz...har det någon betydelse för oss som i bästa fall kan höra 20KHz...i alla fall en liten stund när vi just vaknat på morgonen.
Tror jag har redogjort för konsekvensen av HF-brusmodulationen hundra ggr

Sök i arkiven. Nyckeln heter intermodulation.
Allt snack om MP3 samtidigt som vi snackar real Hi-Fi...det tycker jag är konstigt.
Vadå? Vet inte vad du menar faktiskt. Jag har exakt noll MP3-filer hemma.
Och alla självutnämnda jag vet inte vad som alltid måste dömma ut de allra flesta ljudtekniker samtidigt som man kan säga att SR´s Live sändningar låter väldigt bra trots frekvensbegränsning och låg dynamik
Jag tycker en del av SR's sändingar är extremt bra jämfört med reklamradion. Naturligtvis inte lika bra som en CD.
Tänk om alla skivor spelades in i en enda tagning med två mikrofoner och straight linear. Bortsett ifrån att det skulle vara få artister som skulle kunna klara en sådan sak så skulle det låta ganska så trist.
Ja, tänk om. Vad dumt det skulle vara. Tror du missuppfattat mig en smula.
Det är inte heller alltid så säkert att en skiva som du tycker så där jätte mycket om både musikalist och tekniskt .
vadå?
Någonstans har det gått fel och jag tror att det är någon klantig producent som har tyckt att det är okey och sedan vet ni resten. Sedan det här med att mastra gamla inspelningar...där tror jag att man ska låta gamla erfarna ljudtekniker göra jobbet som vet hur det ska eller bör låta i.s.f att släppa på unga popkillar och tjejer med för den delen. Tjejer brukar annars vara lite fegare än killar när dom gör ett jobb och det är inget negativt...och det blir också fler tjejer i branschen vilket är bra.
Gammal eller ung lägger jag mig inte i. Önskar att någon med bra utrustning samt gott omdömme gjorde överföringarna från analogbanden.