Brickman:
Är det så som du beskriver så håller jag med dig om att det INTE är något nöje att bara läsa sk ordbajseri..!! Jag är så naiv så att jag trott att tidningarna åtnminstone har ett bra ljudrum att lyssningstesta i och att det i det stora hela gick seriöst till. Där ser man
Tjena Brickman!
Ok, jag trodde du var anti-LTS och försvarade HiFi tidningar -
och det kändes märkligt.
Jag tycker inte alls att du är naiv.
Man förusätter att inriktade tidningar ska ha korrekt info och medarbetarna ska ha goda kunskaper.
Det är rimligt.
Dessvärre är verkligheten annorlunda.
Vill hävda bestämt att samma flum gäller svenska musiktidningar.
Jag ha begränsade kunskaper i studioteknik men kan lätt avgöra att det är oseriösa/outbildade skribenter som tillåts testa prylar i både MM och Studio. Det gäller inte alla men många.
Jag har en känsla av att t ex motormagasin är mkt mer seriösa, kanske beroede på att det finns många läsare som har stor kunskap men jag kan ha fel. Jag kan absolut inget om det.
Det är därför som jag lite otaktiskt hoppar på dom som försvarar dessa obegåvade artiklar - tidningarnas oseriösa verksamhet leder till att folk blir lurade.
Vill man läsa om nyheter och kolla på snygga bilder fyller dom förstås ett syfte men då sponsrar man deras urusla verksamhet trots allt.
Jag brukar istället bläddra i några ex på biblioteket eller leta info på nätet.
Jag tror att om folk ställer högre krav på testerna (klaga direkt till tidningen eller på div. forum, vägra köpa tidningarna etc) så skulle det bli mer seriösa tester och mindre voodoo och trams.
Mvh
Ljudkrav