Moderator: Redaktörer
RogerJoensson skrev:Jag tycker att det är högst meningsfullt att blindlyssna högtalare och är förbluffad över att den allmänna uppfattningen här verkar vara tvärtemot.![]()
RogerJoensson skrev:Jag tycker att det är högst meningsfullt att blindlyssna högtalare och är förbluffad över att den allmänna uppfattningen här verkar vara tvärtemot.![]()
Man kanske inte så lätt kan veta vilken högtalare som är mest "rätt", men man filtrerar i alla fall i någon mån bort påverkan från utseende och övertygande beskrivningar och utläggningar som man ev. utsatts för. Det är mycket svårt att inte påverkas alls av sådant. I ena eller andra riktningen...
subjektivisten skrev:RogerJoensson skrev:Jag tycker att det är högst meningsfullt att blindlyssna högtalare och är förbluffad över att den allmänna uppfattningen här verkar vara tvärtemot.![]()
Såklart det är bra att blindtesta men finns flera problem då bl a att båda högtalarna ska anpassas perfekt vilket inte är lättaste och inget vi hade tid eller lust med.
Jag tycker att det är högst meningsfullt att blindlyssna högtalare och är förbluffad över att den allmänna uppfattningen här verkar vara tvärtemot.
Man kanske inte så lätt kan veta vilken högtalare som är mest "rätt", men man filtrerar i alla fall i någon mån bort påverkan från utseende och övertygande beskrivningar och utläggningar som man ev. utsatts för. Det är mycket svårt att inte påverkas alls av sådant. I ena eller andra riktningen...
shifts skrev:Chris: Om nu Faktiskt levererar sådan gåsrutten lever till dig om och om igen, hur kommer det sig att du vill komma tillbaka till ankdammen? För att slippa bli irriterad är det väl bättre att hålla sig undan.
Martin skrev:Problemet uppstår ju när de självutnämnda goda krafterna drabbar samman i ett religiöst krig.
Chris menar ju att ni är sovjet med likehete till fachistregimer medan han kommer från edn nobla väst.
meanmachine skrev:Martin skrev:Problemet uppstår ju när de självutnämnda goda krafterna drabbar samman i ett religiöst krig.
Ojdå! Jo iofs. Sovjet ansågs ondskefulla medan Nato är goda. Araber som skriker Jihad anses vara onda medan västerländska humanistiska politiker är goda.![]()
Chris menar ju att ni är sovjet med likehete till fachistregimer medan han kommer från edn nobla väst.
The_Man skrev:...men bara för att en blindtest är bäst, så innebär det ju inte att en test med ögonen öppna är värdelös, speciellt inte för dom testat.
subjektivisten skrev:Såklart det är bra att blindtesta men finns flera problem då bl a att båda högtalarna ska anpassas perfekt vilket inte är lättaste och inget vi hade tid eller lust med.
RogerJoensson skrev:Man kanske inte så lätt kan veta vilken högtalare som är mest "rätt", men man filtrerar i alla fall i någon mån bort påverkan från utseende och övertygande beskrivningar och utläggningar som man ev. utsatts för. Det är mycket svårt att inte påverkas alls av sådant. I ena eller andra riktningen...
pingvinen skrev:meanmachine skrev:Martin skrev:Problemet uppstår ju när de självutnämnda goda krafterna drabbar samman i ett religiöst krig.
Ojdå! Jo iofs. Sovjet ansågs ondskefulla medan Nato är goda. Araber som skriker Jihad anses vara onda medan västerländska humanistiska politiker är goda.![]()
Sovjetunionen kan beskyllas för mycket, men inte att bedrivit religiösa krig. Där får du nog leta efter fanatikerna i det andra blocket.
Chris_Lymme skrev:Jag tänkte rama in mitt inlägg med två citat av engelska filosofer.
Det första citatet är Edmund Burkes välkända "[a]ll that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing."
Det kanske är lite överdrivet att kalla faktiskt för "evil" för så betydelsefull är denna ankdamm inte. Principen är dock densamma, nämligen att hyckleri, grupptryck likformighet frodas därför att det inte finns någon som får säga ifrån. De som har sagt ifrån har antingen blivit avstängda eller bett att få bli avregistrerade efter våldsamma trakasserier.
Alla diskussioner här är meningslösa övningar i att säga emot och ifrågasätta så mycket som det bara går, precis som ett gäng två-åringar. På samma sätt som tv-åringar i en sandlåda så leder diskussionerna ingen vart.
Och, Öhman, då. Han är precis som en neurotisk flickvän som bara fäster sig sig vid sättet som man säger något på istället för att bry sig om vad man säger. "Buhu, varför säger du så till mig?"
[/quote]Chris_lymme skrev:"I fart in your general direction."
dimitri skrev:Harryup skrev:Jaha, mycket text med det ändrar inte mina åsikter...
mvh/Harry
Såvitt jag kan minnas så har inget, någonsin ändrat dina åsikter.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster