Greensleeves skrev:
...................
Vi kan alla önska och drömma...
Sååå sant !!!
*torkar upp en dräggelpöl*
Moderator: Redaktörer
Greensleeves skrev:
...................
slockna skrev:Greensleeves skrev:
...................
Sååå sant !!!
*torkar upp en dräggelpöl*
HolographicAudio™ skrev:Niklase skrev:Ja vad ska man säga, röd är snyggt.
Jag kan avslöja att alla som gillar röda dioder kommer att få sitt lystmäte i AMP27/AMP500, i alla fall om de driver steget till klippning.
IngOehman skrev:Tag en otäck blå diod för det istället. Larm-utryckning = blåblink. Det är den främsta varningssignalen vi har i samhället.
Trots att gul-grönt ligger i spektrum där vi ser betydligt bättre, är det
blått ljus det som bäst påkallar uppmärksamhet, det vill säga som stör
allra mest.
IngOehman skrev:... Trots att gul-grönt ligger i spektrum där vi ser betydligt bättre, är det blått ljus det som bäst påkallar uppmärksamhet, det vill säga som stör allra mest.
Någon man bör undvika i det längsta för en apparat man skall kunna ha i en mysig och ombonad miljö...
IngOehman skrev:... Jag gillar både grönt och rött, men kan tycka att det är lustigt att ingen överhuvudtaget använder gult för annat än udda funktioner. Är det det gamla rimmet "gult är fult" som ställer till det? På engelska finns det inte dock, men där heter ju gult yellow, vilket kanske också ställer till det med präglingen...
KarlXII skrev:Kul att se ditt oerhörda engagemang i den här tråden, Greensleeves!
IngOehman skrev:Tycker det är viktigt att skilja mellan passiva och aktiva blåa saker...
IngOehman skrev:... Stora blåa ytor har jag inga som helst problem med. Bara det finns något varmt som balanserar bort det kalla...

IngOehman skrev:... Även passivt blåa objekt kan vara hur fint som helst, så länge de finns i balans mot något annat. Blått är snyggt!
IngOehman skrev:... ...En liten, aktiv blå (lysande) källa är dock hopplös, eftersom den ju tar över mer och mer ju mörkare det blir, den kan inte ta upp färg från något annat, och det blir omöjligt att finna en trivsam atmosfär med den totala bristen på balans som råder...
IngOehman skrev:... I mörkret får inte kylan råda...
IngOehman skrev:... Så min uppfattning är den, att det egentligen bara finns en sak som fungerar i mörkret för hifi-apparater: Röda lysdioder och gröna skal-belysningar, om man har några...
IngOehman skrev:... Att ingen vågat sig på gula dioder tycker jag är intressant dock, men kanske inte så förvånande. Mod är ingen dussinvara.
soundbrigade skrev:Men du kan ju pröva att kompensera bristande kvalitet med kvantitet ...
Greensleeves skrev:IngOehman skrev:... ...En liten, aktiv blå (lysande) källa är dock hopplös, eftersom den ju tar över mer och mer ju mörkare det blir, den kan inte ta upp färg från något annat, och det blir omöjligt att finna en trivsam atmosfär med den totala bristen på balans som råder...
Ja, i dessa fall går det inte att jämföra med ett par kvinnliga ögon...
norman skrev:(har inte läst tråden så jag kanske missat nåt)
Varför finns det så få apparater utan en eller flera lysdioder som måste lysa?
En riktigt dum pryl var min dvd-spelare: på den kunde man släcka LCD-skärmen om man ville få det mörkt, men för att visa att displayen var släckt tändes istället en röd diod... ARGHHH helt vansinnigt dumt.
IngOehman skrev:Jag tror det redan finns en regel om det där faktiskt, nämligen att man inte skall lägga in bilder som har större bredd än 800 pixlar. En rätt så bra regel tycker jag.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster