Snabb fråga. Värdena på denna, är de ok? Låg dist enligt Monacor
https://www.monacor.com/products/compon ... -6-108pro/
Ligger ett par ute nu på Tradera.
Moderator: Redaktörer
Baffel skrev:Snabb fråga. Värdena på denna, är de ok? Låg dist enligt Monacor
https://www.monacor.com/products/compon ... -6-108pro/
Ligger ett par ute nu på Tradera.
petersteindl skrev:Som jag ser det är det dåliga i Buchardts distmätning att högre ordningens deltoner ligger så pass högt i nivå med 1a deltonen från 30-50 Hz.
Jag har tittat på mätningar på Bremens 5½" bas monterad i sluten låda vis mätning och högre deltoner över 4e delton ligger under - 60 dB med 2,83 volt DC resistans är 3 ohm. Vi mätte upp till 9e deltonen. Känslighet på elementet är 89 dB. Linjär Xmax är 12 mm. Vid 100 Hz är det under -65 dB för de högre deltonerna. Bör påpekas att elementet i produktionshögtalare sitter i basreflexlåda avstämt till 36 Hz.
I-or skrev:petersteindl skrev:Som jag ser det är det dåliga i Buchardts distmätning att högre ordningens deltoner ligger så pass högt i nivå med 1a deltonen från 30-50 Hz.
Jag har tittat på mätningar på Bremens 5½" bas monterad i sluten låda vis mätning och högre deltoner över 4e delton ligger under - 60 dB med 2,83 volt DC resistans är 3 ohm. Vi mätte upp till 9e deltonen. Känslighet på elementet är 89 dB. Linjär Xmax är 12 mm. Vid 100 Hz är det under -65 dB för de högre deltonerna. Bör påpekas att elementet i produktionshögtalare sitter i basreflexlåda avstämt till 36 Hz.
Alldeles för mycket är dåligt i Buchardt A500:s distorsionsresultat för att man i detalj ska orka gå in på det (olidlig var visst ett uttryck som jag använde ovan), men visst är det så att högre ordningens distorsionsprodukter är allvarligare än lägre ordningens dito för samma nivå. Så går det helt enkelt när man låter elementen spela i motfas för att uppnå tveksamma fördelar. Nu har jag dessutom varit tvungen att ta reda på hur eländet fungerar, vilket är femton minuter av min tid som jag aldrig får tillbaka.
Det bör alltså vara xmax om 12 mmpp, d.v.s. 6 mmp som avses?
rajapruk skrev:Hörnhögtalare, nu snackar vi!
sprudel skrev:rajapruk skrev:Hörnhögtalare, nu snackar vi!
Horn i hörn kanske. Bilder är kul!
rajapruk skrev:sprudel skrev:rajapruk skrev:Hörnhögtalare, nu snackar vi!
Horn i hörn kanske. Bilder är kul!
Hörnet är ett horn som jag ser på det. hörnhorn i hörn is da shit, hörni.
Pricken över i-et:
Ta bort prickarna från hörn så får du horn.
Pricken över i-or:
I-ör
Användare som besöker denna kategori: Conan och 55 gäster