Moderator: Redaktörer
Strmbrg skrev:I vissa sammanhang skrivs det om en lyssningstriangel med "idealvinklar". 46 grader vid lyssningspunkten, har jag för mej...
Hur ser dr Steindl på detta?
Den vinkeln kanske är ifrågasättbar?
sky_eye skrev:Om det är den centerprototyp som jag var med och snikrade på (gjorde lite större) förstår jag om den inte stod så synligt.
Den blir säkert bra som produkt, men den var inte vacker efter att jag pillat på den!
StefanH skrev:Den försvinner alltså och kvar blir det en friprojicerad ljudbild där varken center eller sidohögtalare hörs.
Så'nt gillar jag.![]()
Undrar om din center och lådda, fungerar med andra sidohögtalare?Sannolikt måste sidohögtalarna åtmonstone ha diskantvinklar (basvinkel?) som på dina ägg, vilket antar jag är en förutsättning?
Verkar onekligen spännande annars det du har tagit fram.
3D kan nog bli stort, ligger nog rätt i tiden?
Nej det är enbart direktljudet som man får fram.rotel2 skrev:synd att den där mjukvaran inte kan summera alla kurvor i rummet, eller går det?
subjektivisten skrev:petersteindl skrev:Skulle du som lyssnare vilja veta om sådana saker innan du lyssnar eller efter du lyssnat?
MvH
Peter
Det spelar inte så stor skillnad men jag skulle vilja veta om det och det är ju större chans att jag inte får reda på det om det berättas efteråt, eftersom något kommer emellan eller man går ifrån etc.
Tompa_39 skrev:Det är dina insinuationer som stör mig i detta fallet.
Nattlorden skrev:Tompa_39 skrev:Det är dina insinuationer som stör mig i detta fallet.
Det vet du inte om det är - så varför väljer du att tro att det är insinuationer?
Japp, det är den prototypen Du skall ha en stor eloge för att du hjälpte till och även Magnus Östberg som var med och hjälpte till. Även Naq och AVR7000 skall ha heder för sina insatser med att sätta ihop Bremens prototyp på centern.
Tompa_39 skrev:Visst så kan det vara, men man fick veta hur det låg till, i synnerhet fick man veta det om man t.ex frågade hur det var uppkopplat, men som jag skrev förut, man kan alltid missa det ändå.
Men på vem faller egentligen ansvaret vid kommunikation? mottagare eller sändare?
Det är dina insinuationer som stör mig i detta fallet.
subjektivisten skrev:Tompa_39 skrev:Visst så kan det vara, men man fick veta hur det låg till, i synnerhet fick man veta det om man t.ex frågade hur det var uppkopplat, men som jag skrev förut, man kan alltid missa det ändå.
Men på vem faller egentligen ansvaret vid kommunikation? mottagare eller sändare?
Det är dina insinuationer som stör mig i detta fallet.
Har du pratat med ALLA som lyssnade? Sluta hitta på saker nu, jag VET om personer som fick reda på detta efteråt, på nätet! Och inte i rummet.
Ansvaret ligger ju såklart på den som demar. Gömmer han undan saker som folk inte vet om så är det lätt att många inte får reda på att den finns.
Tompa_39 skrev:dock så har jag väldigt svårt att tänka mig att de du menar som inte kände till centern förrän efteråt, INTE hade fått reda på det om de frågat.
profbd skrev:Japp, det är den prototypen Du skall ha en stor eloge för att du hjälpte till och även Magnus Östberg som var med och hjälpte till. Även Naq och AVR7000 skall ha heder för sina insatser med att sätta ihop Bremens prototyp på centern.
det låter ju som en kommunalarbetarinsats![]()
![]()
![]()
och du stog för tankearbetet förstår jag
petersteindl skrev: Ena dagen skriver Nattlorden att jag bör ge heder till de som bör hedras.
Nattlorden skrev:Tompa_39 skrev:dock så har jag väldigt svårt att tänka mig att de du menar som inte kände till centern förrän efteråt, INTE hade fått reda på det om de frågat.
menar du att du brukar fråga efter center när du lyssnar på stereo? på vilket sätt menar du att det vore en uppenbar fråga att ställa?
Nattlorden skrev:petersteindl skrev: Ena dagen skriver Nattlorden att jag bör ge heder till de som bör hedras.
Det var inte vad jag skrev. Jag skrev "låt de som tror att de hjälp till få leva kvar i den tron".
Jag förstår inte ditt inlägg? Vad vill du ha sagt? Jag har ett mål med hur centern skall vara och hur högtalarelementen skall appliceras. Jag gav min input till Naq som därefter gjorde en ritning. AVR7000 byggde ihop lådan efter ritningen. Lådan fick av någon orsak mindre innervolym än vad jag specificerade. Då byggdes lådan ut nertill för att få given lådvolym och Sky_eye stod för denna justering och Magnus Östberg var med och hjälpte till. Är detta konstigt eller skrattretande eftersom du skrattar så mycket? Jag var i alla fall tacksam att de ställde upp. Ena dagen skriver Nattlorden att jag bör ge heder till de som bör hedras. Jag har nu under mässan utsatt en publik på hundratals människor för denna prototyp och resultatet är helt överväldigande. Därmed väljer jag att nu ge en eloge till alla inblandade. Om centern istället skulle mottagits med buanden och ruttna ägg så hade jag inte försökt skylla ifrån mig på andra utan stått allena på scen. Därför väntar jag med naimdropping. Blir det succé, så får alla inblandade parter sin eloge. Så vill jag agera. Jag tycker det är justast.
petersteindl skrev:Så har inte jag uppfattat det du skrev. Jag har uppfattat det så att du rekommenderade mig att tacka dem som hjälpt till.
Nattlorden skrev:petersteindl skrev: Ena dagen skriver Nattlorden att jag bör ge heder till de som bör hedras.
Det var inte vad jag skrev. Jag skrev "låt de som tror att de hjälp till få leva kvar i den tron".
profbd skrev:Jag förstår inte ditt inlägg? Vad vill du ha sagt? Jag har ett mål med hur centern skall vara och hur högtalarelementen skall appliceras. Jag gav min input till Naq som därefter gjorde en ritning. AVR7000 byggde ihop lådan efter ritningen. Lådan fick av någon orsak mindre innervolym än vad jag specificerade. Då byggdes lådan ut nertill för att få given lådvolym och Sky_eye stod för denna justering och Magnus Östberg var med och hjälpte till. Är detta konstigt eller skrattretande eftersom du skrattar så mycket? Jag var i alla fall tacksam att de ställde upp. Ena dagen skriver Nattlorden att jag bör ge heder till de som bör hedras. Jag har nu under mässan utsatt en publik på hundratals människor för denna prototyp och resultatet är helt överväldigande. Därmed väljer jag att nu ge en eloge till alla inblandade. Om centern istället skulle mottagits med buanden och ruttna ägg så hade jag inte försökt skylla ifrån mig på andra utan stått allena på scen. Därför väntar jag med naimdropping. Blir det succé, så får alla inblandade parter sin eloge. Så vill jag agera. Jag tycker det är justast.
nu är du lite kittslig i dag min bäste herre
i min inre visition såg jag ju hela gänget samlat och skruvvande med din center samtidigt som du fixade kaffet till dom och talade om hur du vill ha det
petersteindl skrev:Jag har nu gått tillbaks till ditt inlägg och jag ser nu att vi pratat förbi varandra.
Nattlorden skrev:Tompa_39 skrev:dock så har jag väldigt svårt att tänka mig att de du menar som inte kände till centern förrän efteråt, INTE hade fått reda på det om de frågat.
menar du att du brukar fråga efter center när du lyssnar på stereo? på vilket sätt menar du att det vore en uppenbar fråga att ställa?
Tompa_39 skrev:Så tänker jag.....men inte du o Subben tydligen
Nattlorden skrev:Tompa_39 skrev:Så tänker jag.....men inte du o Subben tydligen
Vad subben tänker tar jag inte ansvar för. Däremot drar du utan belägg för det slutsatser om varför jag frågar... och du valde precis fel anledning. Jag frågade inte för egen del utan för att se huruvida du tänkt genom sakerna.
Tompa_39 skrev:Och ditt utlåtande är???
Användare som besöker denna kategori: Neuhausen och 17 gäster