..tänkte bidra med bilder och omdömen också.
var där i söndags, trodde jag hade tagit fel på helg för det ju inga folk där när jag parkerade bilen..
.efter lite rund vandrande och lyssnande så blev jag sittande hos No Frills Audio där jag blev inkastad av Bernt som ville prata och visa upp högtalarna.....
..blev sittande där ett bra tag och bara njöt.. om jag skulle rekommendera några högtalare till en som är ointresserad av hifi världen skulle jag tipsa att lyssna på dessa (med villkoret att JAG skulle få bygga dom..

) Lättdrivna och spelglada! 21" * 2 basen var ..hmm lite brutal på alla sätt och vis ,synd att det var lite klent slutsteg som användes...grymt trevliga var de också, Bernt och Petter
Var sen på engelholm audio och lyssnade på dessa..
..gillar dessa skarpt, kanske något "färgad" sedan tidigare av Accutons keramelement av förklarliga skäl kanske ...

. Ser väldigt speciella ut men jag gillar dom och jag gillade vad jag hörde. Rummet var väl eeeh inte direkt optimerat för dessa bjässar men de var mycket "snabba" för att ändå ha en så stort ljudtryck som de hade. Låter förmodligen mycket bra i större rum
Mässans Hi-End ljud om man bortser från att dom stod i ett mycket litet rum. Riktigt trevligt var att det snacka med dom också.. Lirade Hans Theessink "People get ready" ..riktigt bra..
Var runt en del men fastnade bara på hos absolute audio med material från Opus 3. Rullbandare är riktigt coolt, lite svårt att sälja in åbäket hemma dock.. och ett album kostar 3 600:- ..

Riktigt bra ljud dock...
det sista rummet rummet jag fastnade var ......
...där lyssnade jag på ..
..mao PiP och DV..
PiP i kombination med det minsta (?) slutsteget lät riktig imponerande bra ... Lirade Hans Theessink "People get ready" här också och vilket var oxså riktigt bra.. Hans röst kom fram riktigt bra.. DV i kombination med stora slutsteget och en skiva med 16 Hz bas.. hmm .. tja tryck var det iaf kändes i magen och det killade i öronen .. Musikmässigt var var de säkert bra men med en efterklang på 2s (?) i rummet den lät fördjälvligt basmässigt sett men för övrigt det också här riktigt bra..... Vibrerande taklampor gjorde det hela inte bättre direkt.. riktig trevlig konstruktör som om han hade haft en Ear One fått faktiskt chansen att ge mig ett riktigt bra pris på den ..
avslutar med action-bild.
Riktig trevlig mässa med mycket bra variation av nivåer på prylarna, och så blev det några skivor förstås
mvh