Moderator: Redaktörer
Mayro skrev:Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...
Bravo skrev:8O Att inte öppet redovisa styrelsen och dess medlemmars göranden och låtanden i en fristående intresseförening verkar minst sagt besynnerligt.
LTHS - Ljudtekniska hemliga sällskapet??
Givetvis borde det vara av allmämnintresse för utanförstående men intresserade att få veta styrelsens bindningar och kopplingar.
I detta ligger ju en stor del av dess trovärdighet utåt.
Varför är det av allmänintresse? LTS finns inte till för allmänheten. LTS finns till för sina medlemmar.
§ 2 Ljudtekniska Sällskapets syfte
Ljudtekniska Sällskapet är en ideell, från kommersiella intressen fristående förening med syfte att främja en ljudteknisk utveckling med högre ljudåtergivningskvalitet som mål verka för uppkomsten av bättre och mer prisvärd ljudteknisk utrustning sprida kunskap – baserad på objektivt verifierbara fakta med tonvikt på återgivningsförmågan – om ljudteknisk utrustning hjälpa medlemmarna att upptäcka bra musik och bra musikinspelningar medverka till utbyte av erfarenheter av musik och ljudteknik mellan medlemmarna anordna medlemsmöten om musik och ljudteknik på olika sätt bidra till en fri och öppen debatt om musik och ljudteknik, såväl inom som utanför föreningen utge en medlemstidskrift sprida information via övriga lämpliga medier som exempelvis Internet.
Mayro skrev:Rätt tuffa ord att säga utan ens att berätta egna erfarenheten anser jag.
Att nå utanför den egna organisationen kan ju vara nödvändigt för att kunna bilda opinion och främja medlemarnas syften. Därmed inte sagt att man behöver redovisa någonting för andra än medlemmarna.
hifirocker skrev:Ok Mayro! Jag överreagerade lite när jag nästan fick det att verka som om dina åsikter var fakta, sorry.
Jag kunde lika gärna struntat i att göra inlägget, ganska värdelöst inlägg vilket jag tyvärr inte insåg då![]()
.
Mayro skrev:Tack i alla fall! Det är mycket uppskattat detta du gjorde med dessa rader ska du veta. Så enkelt löser man problem OM man vill.
stort tack.
MVH
Tobbe
Baltazar skrev:Välkommen in i matchen FBK
Att nå utanför den egna organisationen kan ju vara nödvändigt för att kunna bilda opinion och främja medlemarnas syften. Därmed inte sagt att man behöver redovisa någonting för andra än medlemmarna.
Percis vad jag tänktre skriva, fast antagligen inte lika välformulerat![]()
Nåväl, det är ju som vanligt, LTS-företrädare försöker svara sakligt dom kan, precis som dom avkrävs medan dom som avkräver detta inte alls förmår att besvara frågor med ett uns av saklighet utan tycks föredra att slingra sig in i det sista.
Dessutom är det ju intressant att när de felaktiga påståenden(BS) kring LTS och dess styrelse sakligt bemötts så har det helt plötsligt blivit mycket tyst från den/dom som kommit med dessa påståenden. Men man kanske inte hunnit svara än och om så är fallet er jag om ursäkt och ser fram emot svar.
Mvh / C
Välkommen in i matchen FBK
Mayro skrev:självklart. den dan Iö går till tråden om dyslexi ocgh ber uppriktigt om ursäkt för sina klart kränkande ord . den dan är detta glömt ifrån mig.. Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...
Det Du sa på dyslesitråden var bara aldelse för mycket Iö.. be DÄR om en ursäkt utan förbehåll så är detta över direkt..
Jag samt alla med vår typ av handikapp ska inte kunna bli kränkta på det sätt som där görs på ett forum.. Det ska bara inte gå.. Ändå har det stöd till o med av en bunt idioter som inget ens förstår vad vi går igenom i hela våra liv...
fbk skrev:Vore det inte bättre att lägga den energin på att testa nya produkter år LTS i stället, så att de som valt LTS-garderoben helt och hållet har lite mer att välja på.
IngOehman skrev:Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.
Mest fascinerande är att den kostar bara strax över 3000:-![]()
Minst fascinerande är att den har fläkt...![]()
IngOehman skrev:Mayro skrev:självklart. den dan Iö går till tråden om dyslexi ocgh ber uppriktigt om ursäkt för sina klart kränkande ord . den dan är detta glömt ifrån mig.. Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...
Det Du sa på dyslesitråden var bara aldelse för mycket Iö.. be DÄR om en ursäkt utan förbehåll så är detta över direkt..
Jag samt alla med vår typ av handikapp ska inte kunna bli kränkta på det sätt som där görs på ett forum.. Det ska bara inte gå.. Ändå har det stöd till o med av en bunt idioter som inget ens förstår vad vi går igenom i hela våra liv...
Mayro!
Den dagen är idag.
Jag tror du har rätt i att många inte förstår hur det är att vara dyslexisk.
Om jag förolämpat dig (vilket verkligen inte var min avsikt) så ber jag självklart om ursäkt. Att klandra någon för läs- och skrivsvårigheter är mig oändligt främmande. Jag har ju själv blivit utskrattad av onda figurer under min uppväxt för sådana tillkortakommanden. Om du tror att jag försvarat någons glåpord och oförskämdheter mot folk med dyslexi så har mina ord i varje fall inte uppfattats som jag menat dem.
Och kanske har jag misstolkat de kritiska röster som hörts, och trott att de menat väl och velat hjälpa, när de i själva verket menat illa med sina kommentarer? Det får de reda upp själva isåfall.
Hursomhelst - om du uppfattat att jag försvarat någons kränkningar, eller om du uppfattat det jag skrivit som kränkande så har jag felat, eftersom jag misslyckades med att formulera mig så att det jag menade gick fram.
Igen - jag ber dig om ursäkt.
Jag försvarar INGA angrepp mot några handikapp. Tvärtom tycker jag de som är drabbade (oavsett handikapp) förtjänar extra respekt, eftersom de har en tyngre börda att bära genom livet än dom som är fria från svårigheter. Jag menar inte mig själv nu, för jag lider idag inte nämnvärt av mina tillkortakommanden å skrivandet och läsnadets vägnar. (Då är min astma och min ständiga värk mycket värre.)
Det får räcka så, för försöker jag förklara vad jag menade med inlägget blir det väl bara fel igen.![]()
Fred, broder!
Vh, iö
- - - - -
PS. Jag kopierar detta inlägg även till den tråden.
IngOehman skrev:Då kör vi ett litet produktinlägg:
Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.
Minst fascinerande är att den har fläkt...![]()
En kul grej är att jag fakiskt stött på den tidigare och reflekterat över att den låtit så påtagligt bra, men jag har aldrig haft den i labbet för analys.
Fortsättning följer i MoLt.(och kanske även här på faktiskt...)
Vh, iö
IngOehman skrev:Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster