Hur väljer ni delarna i era anläggningar?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Vad är viktigast i era val av delar till anläggningen?

Omröstningen slutade 2005-09-17 00:38

Endast mätvärden
2
2%
Till övervägande del mätvärden
7
8%
Endast ljudet
30
33%
Till övervägande del ljudet
42
46%
Lika delar mätvärden och ljudet
10
11%

Antal röster : 91

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-14 11:10

självklart. den dan Iö går till tråden om dyslexi ocgh ber uppriktigt om ursäkt för sina klart kränkande ord . den dan är detta glömt ifrån mig.. Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...

Det Du sa på dyslesitråden var bara aldelse för mycket Iö.. be DÄR om en ursäkt utan förbehåll så är detta över direkt..

Jag samt alla med vår typ av handikapp ska inte kunna bli kränkta på det sätt som där görs på ett forum.. Det ska bara inte gå.. Ändå har det stöd till o med av en bunt idioter som inget ens förstår vad vi går igenom i hela våra liv.. Hur man fått sitta i rättegångar om ens man kan vara far.. utredningshem hos soc.. ja fy fan.. Och då ser raljerande.. detta är bara för mycket.. Och IÖ.- Du är en ledande person som sätter nivån för andra oavsett du fattar det eller inte. Men du vet detta.. Du ska inte betee dig som du där gjort...

Om folk förstog varför man reagerar som jag gör så skulle ingen här oavsett om ni hatar mig tycka Iö´s ord var korekta.. Lidandet samt dom saker samhället utsatt en för genom livet då detta handikapp INTE FANNS ens som kunskap är fruktansvärt...

Att som lite i mellanstadiet bli drogad .. NI fattar inte vilken kränkning detta är...

Du har haft chansen många ggr tills idag att läsa o förstå.. Men noll har hänt...

Och att JAG är rasande har jag inte dolt för en enda person ens. Jag skriver detta öppet...

DU bestämmer dagordningen IÖ.. Jag har sagt många ggr...

En ursäkt UTAN massa skit DS PS osv.. så folk ser du inte du gick för långt..

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-14 11:13

Mayro skrev:Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...

Vilket är ett självklart hot.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-14 11:22

Bravo skrev:8O Att inte öppet redovisa styrelsen och dess medlemmars göranden och låtanden i en fristående intresseförening verkar minst sagt besynnerligt.

LTHS - Ljudtekniska hemliga sällskapet??

Givetvis borde det vara av allmämnintresse för utanförstående men intresserade att få veta styrelsens bindningar och kopplingar.
I detta ligger ju en stor del av dess trovärdighet utåt.

Varför är det av allmänintresse? LTS finns inte till för allmänheten. LTS finns till för sina medlemmar. Och när varje ny medlem väljs in i styrelsen så får de som är intresserade (d v s de som kan närvara på årsmötet) veta vad det är för person. Dessutom så brukar styrelsemedlemmar presenteras i Molten. Medlemmarna får på dessa och andra sätt reda på vad det är för filurer som sitter i styrelsen. Och det är bara till medlemmarna styrelsen har moralisk skyldighet att berätta vilka anknytningar som finns till branschen.

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-14 11:30

jaja hota hit och hota dit, det räcker nu !

Mayro, jag är övertygad om att Ingvar skrev den dära tråden i mån om att räcka ut en hand och bli vänner. Nu trode han väl kanske inte att det var så illa som det var, att ditt handikapp var så speciellt och svårt som det är, så det blev möjligen lite fel.

Det är ju ett känsligt ämne, handikapp och barndom. Alla har vi nog råkat ut för saker i barndommen som sätter spår, vissa mycket mer än andra såklart :cry: och på olika sätt, dödsfall, mobbing, handikapp osv..

Dock behöver vi väl inte sitta och jämföra pest och kolera här.

Det är självklart ingen som vill vara taskig mot dig för du har ett handikapp, speciellt inte Ingvar, killen är ödmjuk, även om du inte uppfattat det så i hans inlägg. Därför jag ville ni skulle talas vid istället. Ni uppskattade ju varandre när ni träffades, nu är det tvärtom istället, har ni glömt hur väl ni uppskattade varandra och hur trevligt det var när ni pratades vid muntligt.

Om jag varit ingvar, skulle jag säkert ha kunnat lagt en ursäkt, fast ändå vart lite förvirrad i det valet i och med att man från början försökt sträcka ut en hand, sedan blev det bara fel, och sedan blev det ännu mer fel med personpåhopp, sura miner och hot.

Jag skulle tappa suget helt enkelt. mayro du behöver lugna ner dig, det är ingen som vill vara taskig mot dig.

Angående handikappet, så är det nog ingen som vet någonting om det, och det är därför det blev fel från början, att uttala sig om det, eftersom det finns olika typer och grader av handikapp.

Man känner ibland igen sig själv i andra, men man skall inte alltid jämföra sig själv med andra, för man känner aldrig personen på andra sidan ..

Ibland vill man räcka ut en hand för att försöka förstå, försöka bli vänner, kanske lite sympati.. ibland blir det jökligt fel.

Så, när accepterar ni att ni gått om varandra, och istället jobbar på att förstå varandra?
NN

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-09-14 11:40

Mayro> I dyslexitråden skriver IÖ (som förövrigt också lider av dyslexi) ett långt inlägg hur han ser på saken utan att rikta det till någon specifik person. Därefter kommer du med ett inlägg där du försöker misskreditera IÖ så mycket du bara kan, så frågan är vem som ska be vem om ursäkt egentligen. I mina ögon är det DU som är skyldig IÖ en stor ursäkt för alla dina plumpa attacker.

xxxxx

Onödig kommentar. /Daniel kl 11:43

OBS Detta är inget personpåhopp det är enbart sanningen Mayro! :wink:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Sanoj

Inläggav Sanoj » 2005-09-14 11:51

Varför är det av allmänintresse? LTS finns inte till för allmänheten. LTS finns till för sina medlemmar.

Taget från LTS hemsida, stadgar:
§ 2 Ljudtekniska Sällskapets syfte
Ljudtekniska Sällskapet är en ideell, från kommersiella intressen fristående förening med syfte att främja en ljudteknisk utveckling med högre ljudåtergivningskvalitet som mål verka för uppkomsten av bättre och mer prisvärd ljudteknisk utrustning sprida kunskap – baserad på objektivt verifierbara fakta med tonvikt på återgivningsförmågan – om ljudteknisk utrustning hjälpa medlemmarna att upptäcka bra musik och bra musikinspelningar medverka till utbyte av erfarenheter av musik och ljudteknik mellan medlemmarna anordna medlemsmöten om musik och ljudteknik på olika sätt bidra till en fri och öppen debatt om musik och ljudteknik, såväl inom som utanför föreningen utge en medlemstidskrift sprida information via övriga lämpliga medier som exempelvis Internet.

Fetstil av mig.

Om LTS inte finns till för allmänheten varför ska Ni då debattera utanför föreningens ramar :?:
Om allmänheten inte får ha synpunkter på LTS så bör väl inte LTS ha synpunkter på allmänheten..

// Jonas

.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2005-09-14 11:54

Det finns, som jag påpekat förr, ett jättefint forum som LTS håller i. Där kan man faktiskt få relevanta svar på sina frågor. Här de ruggigt off topic.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

hifirocker

Inläggav hifirocker » 2005-09-14 12:37

Ok Mayro! Jag överreagerade lite när jag nästan fick det att verka som om dina åsikter var fakta, sorry.
Jag kunde lika gärna struntat i att göra inlägget, ganska värdelöst inlägg vilket jag tyvärr inte insåg då :oops: :wink: .

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2005-09-14 12:57

Mayro skrev:Rätt tuffa ord att säga utan ens att berätta egna erfarenheten anser jag.

Som jag skrev tidigare så får tillverkaren ifråga börja med att besvarar utestående frågor - sedan kan jag bistå med en recension (som jag iofs inte tror att tillverkaren ifråga vill att jag skriver).
Senast redigerad av Bamsefar 2005-09-14 13:06, redigerad totalt 1 gång.
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
lasselite

Inläggav lasselite » 2005-09-14 13:02

Sanoj: På vilket sätt motsäger det fetade det Anders sa?

Att nå utanför den egna organisationen kan ju vara nödvändigt för att kunna bilda opinion och främja medlemarnas syften. Därmed inte sagt att man behöver redovisa någonting för andra än medlemmarna.
Senast redigerad av lasselite 2005-09-14 13:05, redigerad totalt 1 gång.
En vanlig kille med ett vanligt jobb i en vanlig stad, med en ovanligt snygg tjej

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-09-14 13:03

Sanoj wrote:
Om LTS inte finns till för allmänheten varför ska Ni då debattera utanför föreningens ramar
Om allmänheten inte får ha synpunkter på LTS så bör väl inte LTS ha synpunkter på allmänheten..

:lol:

Användarvisningsbild
Baltazar

Inläggav Baltazar » 2005-09-14 13:24

Välkommen in i matchen FBK :lol:

Att nå utanför den egna organisationen kan ju vara nödvändigt för att kunna bilda opinion och främja medlemarnas syften. Därmed inte sagt att man behöver redovisa någonting för andra än medlemmarna.

Percis vad jag tänktre skriva, fast antagligen inte lika välformulerat :oops:

Nåväl, det är ju som vanligt, LTS-företrädare försöker svara sakligt dom kan, precis som dom avkrävs medan dom som avkräver detta inte alls förmår att besvara frågor med ett uns av saklighet utan tycks föredra att slingra sig in i det sista.
Dessutom är det ju intressant att när de felaktiga påståenden(BS) kring LTS och dess styrelse sakligt bemötts så har det helt plötsligt blivit mycket tyst från den/dom som kommit med dessa påståenden. Men man kanske inte hunnit svara än och om så är fallet er jag om ursäkt och ser fram emot svar.

Mvh / C

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-14 14:15

hifirocker skrev:Ok Mayro! Jag överreagerade lite när jag nästan fick det att verka som om dina åsikter var fakta, sorry.
Jag kunde lika gärna struntat i att göra inlägget, ganska värdelöst inlägg vilket jag tyvärr inte insåg då :oops: :wink: .

:) Helt ok. Jag är inte ute efter att bråka i första hand även om det ser ut så om man inte vet bakgrunden till en del saker...
Förlåt själv om jag var ironisk mot dig. :oops:

Tack i alla fall! Det är mycket uppskattat detta du gjorde med dessa rader ska du veta. Så enkelt löser man problem OM man vill.
stort tack.
MVH
Tobbe

Rydberg. Eftersom du inte läser varför dessa rader kommer ifrån honom så inser jag du endast söker konflikt.

Men som du ser så markerade jag ÄVEN ord ifrån mig. Dom missade du nog... Jag var inte otrevlig som svar tidigare. Jag förhöll mig endast ironisk..
Senast redigerad av Mayro_inaktiv 2005-09-14 14:32, redigerad totalt 1 gång.

hajen1

Inläggav hajen1 » 2005-09-14 14:18

IÖ och Mayro Ni har träffats och det visade sig efteråt att det inte funkade. Vad är det för konstigt med det? Det funkar inte mellan er!!! Acceptera det! Vill ni fortsätta att misskreditera varandra så gör det via PM. Intressanta trådar blir förbannat tråkiga om tjafset fortsätter!
Senast redigerad av hajen1 2005-09-14 14:19, redigerad totalt 1 gång.
McIntoshnörd!

Användarvisningsbild
Rydberg
Rörlig

Inläggav Rydberg » 2005-09-14 14:18

Mayro skrev:Tack i alla fall! Det är mycket uppskattat detta du gjorde med dessa rader ska du veta. Så enkelt löser man problem OM man vill.
stort tack.
MVH
Tobbe

Jag förstå att du anser att man löser problem genom att be om ursäkt till dig när det är du som borde be om ursäkt. Hur skulle det va om du reflekterade lite över ditt eget beteende för en gångs skull? :roll:
Class only looks like arrogance from below.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-09-14 14:35

Håller med Hajen. Det börjar bli trist med alla trådar där det tjafsas om dyslexi och IÖ/Mayro.

Och så har det blivit nästa samma thafsande om Jormas kablar och LTS.

Kan vi inte starta egna trådar för dessa meningsskiljaktigheter så inte alla trådar behöver kontamineras?

Jag menar, lite OT är bara kul och ibland roligare/intressantare än det ursprungliga ämnet. Men när det bara handlar om vem som bör be vem om ursäkt, hur man uppfattat saker eller inte, slänger okvädningsord på varandra och anklagar varandra för ohederlighet etc - då börjar det bli liiiite tradigt alltså 8)

Halvmeter långa inlägg med citat och klipp från alla möjliga ställen är knappast något som gagnar någon debatt och är, ursäkta uttrycket, skittråkigt att läsa!

/ B

Jorma_inaktiv

Inläggav Jorma_inaktiv » 2005-09-14 15:16

Baltazar skrev:Välkommen in i matchen FBK :lol:

Percis vad jag tänktre skriva, fast antagligen inte lika välformulerat :oops:

Nåväl, det är ju som vanligt, LTS-företrädare försöker svara sakligt dom kan, precis som dom avkrävs medan dom som avkräver detta inte alls förmår att besvara frågor med ett uns av saklighet utan tycks föredra att slingra sig in i det sista.
Dessutom är det ju intressant att när de felaktiga påståenden(BS) kring LTS och dess styrelse sakligt bemötts så har det helt plötsligt blivit mycket tyst från den/dom som kommit med dessa påståenden. Men man kanske inte hunnit svara än och om så är fallet er jag om ursäkt och ser fram emot svar.

Mvh / C

Jag har nog tidigare redovisat mycket mer än någon annan företagare har gjort, men det bemöts alltid av påståenden om slingeri och annat så jag bemödar mig inte att svara på fler frågor eller berätta mer om mig här.
Jag har hänvisat vart ni kan få den information jag vill släppa ut och resten är mina hemligheter.
Jag har ingen som helst skyldighet att redovisa något för någon och har tröttnat på dessa krav om redovisningar och istället vänt frågan och inte fått annat än slingranden tillbaka om denna ideella förening.
Att oavsett vad jag säger försöka få mig ur balans med dessa påståenden kommer ni inte att lyckas med, ni som föredrar att hålla diskussionen på den nivån.

Ännu lägre nivå är det i vissa inlägg och dom ignorera jag helt, då dom bara visar vilken nivå dom själva ligger på. Detta sistnämnda ska inte blandas ihop med LTSdiskussionerna, då det inte är IÖ eller Pekka som avses.

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-09-14 15:46

Baltazar wrote:
Välkommen in i matchen FBK

Match.. ja man behöver inte vara sysslolös om dagarna när detta forum finns i alla fall, då det finns gott tjabel-trådar att läsa.

Och man slutar aldrig att förvånas över en del personers ivrighet att såga något av alla de produkter som finns ute i den hemska subjektiva världen, nu i form av Jormas kablar. Vore det inte bättre att lägga den energin på att testa nya produkter år LTS i stället, så att de som valt LTS-garderoben helt och hållet har lite mer att välja på. :wink:

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-09-14 15:50

Mayro skrev:självklart. den dan Iö går till tråden om dyslexi ocgh ber uppriktigt om ursäkt för sina klart kränkande ord . den dan är detta glömt ifrån mig.. Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...

Det Du sa på dyslesitråden var bara aldelse för mycket Iö.. be DÄR om en ursäkt utan förbehåll så är detta över direkt..

Jag samt alla med vår typ av handikapp ska inte kunna bli kränkta på det sätt som där görs på ett forum.. Det ska bara inte gå.. Ändå har det stöd till o med av en bunt idioter som inget ens förstår vad vi går igenom i hela våra liv...

Mayro!

Den dagen är idag.

Jag tror du har rätt i att många inte förstår hur det är att vara dyslexisk.

Om jag förolämpat dig (vilket verkligen inte var min avsikt) så ber jag självklart om ursäkt. Att klandra någon för läs- och skrivsvårigheter är mig oändligt främmande. Jag har ju själv blivit utskrattad av onda figurer under min uppväxt för sådana tillkortakommanden. Om du tror att jag försvarat någons glåpord och oförskämdheter mot folk med dyslexi så har mina ord i varje fall inte uppfattats som jag menat dem.

Och kanske har jag misstolkat de kritiska röster som hörts, och trott att de menat väl och velat hjälpa, när de i själva verket menat illa med sina kommentarer? Det får de reda upp själva isåfall.

Hursomhelst - om du uppfattat att jag försvarat någons kränkningar, eller om du uppfattat det jag skrivit som kränkande så har jag felat, eftersom jag misslyckades med att formulera mig så att det jag menade gick fram.

Igen - jag ber dig om ursäkt.

Jag försvarar INGA angrepp mot några handikapp. Tvärtom tycker jag de som är drabbade (oavsett handikapp) förtjänar extra respekt, eftersom de har en tyngre börda att bära genom livet än dom som är fria från svårigheter. Jag menar inte mig själv nu, för jag lider idag inte nämnvärt av mina tillkortakommanden å skrivandet och läsnadets vägnar. (Då är min astma och min ständiga värk mycket värre. :( )

Det får räcka så, för försöker jag förklara vad jag menade med inlägget blir det väl bara fel igen. :wink:

Fred, broder!

Vh, iö

- - - - -

PS. Jag kopierar detta inlägg även till den tråden.
Senast redigerad av IngOehman 2005-09-14 15:57, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-09-14 15:51

fbk skrev:Vore det inte bättre att lägga den energin på att testa nya produkter år LTS i stället, så att de som valt LTS-garderoben helt och hållet har lite mer att välja på. :wink:

Haha! Instämmer. Det verkar vara lite tunnsått bland produkter här, kanske därför alla trådar spårar ur och bara innehåller en massa käbbel :D

/ B

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2005-09-14 16:02

Då kör vi ett litet produktinlägg:

Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.

Mest fascinerande är att den kostar bara strax över 3000:- :o

Minst fascinerande är att den har fläkt... :(

En kul grej är att jag fakiskt stött på den tidigare och reflekterat över att den låtit så påtagligt bra, men jag har aldrig haft den i labbet för analys.

Fortsättning följer i MoLt. :P (och kanske även här på faktiskt...)

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
NNord
Användare

Inläggav NNord » 2005-09-14 16:07

Behringer `?
NN

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2005-09-14 16:17

IngOehman skrev:Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.

Låter som ett PA-steg, eller?

/ B

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2005-09-14 16:17

QSC?
Men tysta fläktar finns ju, i vart fall kanske tystare.
Mina filter har också bullriga fläktar men på BSS eget forum skrev man att det gick bra att koppla ur dom vid hemmabruk. Satt bara där ifall dom skulle hamna i en 19" rack med dålig kylning.

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-14 16:19

IngOehman skrev:
Mayro skrev:självklart. den dan Iö går till tråden om dyslexi ocgh ber uppriktigt om ursäkt för sina klart kränkande ord . den dan är detta glömt ifrån mig.. Och jag hotar inte Iö-- jag har öppet talat om att mitt mål är och kommer vara att alltid visa upp Iö direkt överallt.hans beteende.osv.. Jag är rasande helt enkelt...

Jag samt alla med vår typ av handikapp ska inte kunna bli kränkta på det sätt som där görs på ett forum.. Det ska bara inte gå.. Ändå har det stöd till o med av en bunt idioter som inget ens förstår vad vi går igenom i hela våra liv...

Mayro!

Den dagen är idag.

Jag tror du har rätt i att många inte förstår hur det är att vara dyslexisk.

Om jag förolämpat dig (vilket verkligen inte var min avsikt) så ber jag självklart om ursäkt. Att klandra någon för läs- och skrivsvårigheter är mig oändligt främmande. Jag har ju själv blivit utskrattad av onda figurer under min uppväxt för sådana tillkortakommanden. Om du tror att jag försvarat någons glåpord och oförskämdheter mot folk med dyslexi så har mina ord i varje fall inte uppfattats som jag menat dem.

Och kanske har jag misstolkat de kritiska röster som hörts, och trott att de menat väl och velat hjälpa, när de i själva verket menat illa med sina kommentarer? Det får de reda upp själva isåfall.

Hursomhelst - om du uppfattat att jag försvarat någons kränkningar, eller om du uppfattat det jag skrivit som kränkande så har jag felat, eftersom jag misslyckades med att formulera mig så att det jag menade gick fram.

Igen - jag ber dig om ursäkt.

Jag försvarar INGA angrepp mot några handikapp. Tvärtom tycker jag de som är drabbade (oavsett handikapp) förtjänar extra respekt, eftersom de har en tyngre börda att bära genom livet än dom som är fria från svårigheter. Jag menar inte mig själv nu, för jag lider idag inte nämnvärt av mina tillkortakommanden å skrivandet och läsnadets vägnar. (Då är min astma och min ständiga värk mycket värre. :( )

Det får räcka så, för försöker jag förklara vad jag menade med inlägget blir det väl bara fel igen. :wink:

Fred, broder!

Vh, iö

- - - - -

PS. Jag kopierar detta inlägg även till den tråden.

Låter väldig bra det Iö. Väldig bra. Svarar dig där jag med. Men skriver en sak även här.
TACK för du öppet här visar dessa andra som "hängt på" att även du anser detta är fel.
där vinner du hos mig stor respekt!
TACK!

MVH
Tobbe

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2005-09-14 16:34

IngOehman skrev:Då kör vi ett litet produktinlägg:

Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.

En kul grej är att jag fakiskt stött på den tidigare och reflekterat över att den låtit så påtagligt bra, men jag har aldrig haft den i labbet för analys.

Fortsättning följer i MoLt. :P (och kanske även här på faktiskt...)

Vh, iö

JBL 6290...

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2005-09-14 16:36

IngOehman skrev:Morello har hittat en förstärkare som ger >500 W per kanal, och som verkar kunna låta (mer studier måste göras dock) alldeles utmärkt.

Väldigt svårt att gissa ;)
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... pic&t=7731

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2005-09-14 16:40

Jag tycker att om man hittat en nisch för att tjäna pengar på hyggliga grejor som folk vill betala för så är det väl bara smart? :?
Vissa vill ha dyra grejor som ska fungera som statussymboler.
Tycker synd om folk som ska bli hackade på..

(bäste man vinner väl till slut i alla fall..)

(om folk vill köpa en saab 9-7x som kostar 100 000 mer än en chevrolet trailblazer, där det flesta skillanderna är en tändningsnyckel mellan stolarna och annan ratt och intstrumentbräda så får de väl göra det.. )

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2005-09-14 17:11

Herregud så mycket tjafs 8O Lås tråden, eller prata om det här som är mer i trådens topic

Tycker mina öron det låter bra så väljer jag det, men självklart är det bra o höra vad andra tycker. Men det viktigaste är vad ens öron tycker. Har ingen mätutrustning. :D

Kan vi inte fortsätta att disskutera hifi än en massa tråkigheter. OCh det är väldans tråkigt att ni hoppar på Jormas skapelse. Helkass, kan ju inte Jormas kabel vara för då hade de väl inte dom i Japan och USA tagit in den för försäljning. Och testade inte Fremer den och tyckte den var bra, eller är han en amatör?
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2005-09-14 17:24

Mats, du bör notera att Jorma har kallat mig inkompetent, vilket är en mycket allvarlig anklagelse som gör mig mycket sårad. Därför måste jag få försvara mig. Jag anser mig väldigt illa behandlad av honom. Jag har inte kritiserat hans kablar att vara dåliga, det är han som hoppat på mig.
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi