dimitri skrev:Harryup skrev:Men, det finns ju ingen anläggning som är transparent i alla rum, så faran är ju inte över för att man går och köper en F/E-lyssnad örstärkare.
Kanske inte. Men chansen är större än om man köper en F/E underkänd förstärkare. Nu är det dock så att LTS inte kommenterar dessa apparater.
Dessutom så tror jag att du har fel. En apparat som FE testas kommer att uppvisa samma beteende oberoende av rum, dvs avslöja närvaron eller frånvaron (av vid testet detekterbar) skillnad mella F och E. (tror jag)
Som så många, jag säger anläggning och svaret är att man pratar förstärkare.
Så fel jämförelse. Det är det jag protesterar emot! Och du gör precis som Richard.
dimitri skrev:Harryup skrev:Det finns en massa trådar här där det då och då refereras till att man skall köpa en anläggning som befunnits transparent i F/E-lyssning.
Ordet "skall" är inte precist. Ingen har gett några order.
Det är inte mycket till hjälpasamma råd ifrån vissa ibland utan snarare hån mot folk som av någon anledning gillar andra apparater.
dimitri skrev:Harryup skrev:Något som ju här IÖ skriver inte är så enkelt, tror faktiskt att få personer om nån har en anläggning som oavsett musktyp kan uppfattas som transparent av utomstående.
Där tror jag att du har fel. Btw, vad menas med "utomstående"?
Precis vem som helst. Kommer dom säga att den här anläggningen låter ju inte alls. Eller det här är precis som på vilken hårdrockskonsert som helst. Eller det här låter precis som när jag sjunger på operan. Jag tror inte allt detta sitter i samma anläggning, eftersom jag hitills inte hört det. Men jag har inte hör alla men ganska många.
dimitri skrev:Harryup skrev:Så ja, jag tycker det är för mycket trams ifrån vissa.
Har inget emot att folk har det som mål, och där tror jag att nyfrälsta neutralister begår ett stort fel, dom tror att dom har upptäckt något nytt.
Det var generöst att du inte har ngt emot det som mål. "Nyfrälsta" låter så föraktande. Ja, de har upptäckt ngt nytt. Nytt för dem. Ofta en befrielse från highendjakthelvetet.
Nej, jag tycker som sagt att alla skall få välja vad dom vill utan något mässande. Och jag tycker inte att folk som väljer andra saker skall nedvärderas.
dimitri skrev:Harryup skrev:Det finns många som söker ett neutralt och som man kan uppfatta som levande utan att man går vägen via LTS's rekommendationer.
Det är väl bra. Eller hur? Alla vägar är bra. Men är det ngt fel med att andra går vägen via LTS rekommendationer?
Var skulle jag ha skrivit det? Har själv varit med i LTS, och har inget emot föreningen alls. Inte dom medlemmar heller jag träffat över åren heller.
dimitri skrev:Harryup skrev:Det är väl bara att gå ut och testa själv i vilken butik som helst,
Detta strider mot första meningen i ditt inlägg. Jag skulle inte kunna bilda mig ngn meningsfull uppfattning i en butik.
Nej, det kan man tycka men det beror ju på vad du är ute efter.
Eftersom LTS inte testar alla produktkategorier så lär du ju vara tvungen att besöka en inrättning själv om du skulle vara intresserad av någon pryl.
Men jag ser inte att ditt svar står emot mitt. Denna intressanta test skulle kunna gjorts var som helst eftersom svaret som du säger blir ofta förvirrande redan i valfri butik.
dimitri skrev:Harryup skrev:Så jag tycker att man kan dämpa sina ambitioner att hela tiden hävda att det bara finns en väg att nå målet. I synnerhet som man har väldigt begränsad kännedom om hur långt man kan nå med andra apparater.
mvh/Harry
INGEN har på detta forum hävdat att det bara finns en väg att nå målet.
Problemet är att vissa här inte förstår att det finns andra med samma mål men tar andra vägar. Jag känner ingen musikintresserad som valt andra produkter än vad LTS rekommenderat just för att dom inte är "neutrala" däremot för att dom kanske låter på ett visst sätt som passar personens uppfattning om hur man bäst kan komma verkligheten nära.
mvh/Harry