Morello skrev:Vee-Eight skrev:Jag tror inte att jag har vart tillräckligt dogmatisk för att dramatiskt ändrat åsikt bara sådär.
Ska vi rota i arkiven?
Eller så har du vett att citera hela inlägget i dess sammanhang.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Jag tror inte att jag har vart tillräckligt dogmatisk för att dramatiskt ändrat åsikt bara sådär.
Ska vi rota i arkiven?
Vee-Eight skrev:Morello skrev:Vee-Eight skrev:Jag tror inte att jag har vart tillräckligt dogmatisk för att dramatiskt ändrat åsikt bara sådär.
Ska vi rota i arkiven?
Morello skrev:Vee-Eight skrev:Morello skrev:Vee-Eight skrev:Jag tror inte att jag har vart tillräckligt dogmatisk för att dramatiskt ändrat åsikt bara sådär.
Ska vi rota i arkiven?
Ett annat sätt är att inte börja meningen med "eller".
Morello skrev:Japp, jag ska inte ifrågasätta dina dogmer mer.
Ragnwald skrev:Plågade mig igenom 70- och halva 80-talet, innan jag återvände till elektronrören och deras väsentligt större förmåga att återge dynamiska förlopp. Men då pratar vi om rörförstärkare på över 100W.
.
Morello skrev:Du komemr aldrig att lyckas föra ovanstående i bevis just eftersom det är en dogm/myt.
Ragnwald skrev:Blev lurad nån gång i början på 70-talet, att nu har transistorerna uppnått en högre realistisk nivå, jämfört med elektronrören.
Plågade mig igenom 70- och halva 80-talet, innan jag återvände till elektronrören och deras väsentligt större förmåga att återge dynamiska förlopp. Men då pratar vi om rörförstärkare på över 100W.
Köpte nyligen det omtalade Rotel 1090 för att återigen förvissa mig om min ståndpunkt.
Slutsatsen blev att, om jag matar en fullregisterhögtalare, vinner rörförstärkaren, utan tvekan.
Däremot separerar jag basen med elektroniskt delningsfilter och driver dem med 1090 och rörförstärkaren i övre register, så blir jag funnen i nirvana.
Ragnwald skrev:Morello skrev:Du komemr aldrig att lyckas föra ovanstående i bevis just eftersom det är en dogm/myt.
Knappast en dogm, enär jag föredrar ljudet som jag beskrev det.
F.ö. har jag inget behov av att på något vis bevisa för andra, att mitt ställningstagande är helt korrekt, annat än att visa att ett öppet sinne kan ge större musikalisk njutning.
Har ännu inte testat Brystones vidunder, så man vet aldrig (eller vi får se).
matereo skrev:
Morello, du borde låta din sanning vara din och inte dyvla på den på andra i en tråd som denna. Jag vet att det är lätt hänt när man är personligt övertygad om vägen man är inne på.
Morello skrev:matereo skrev:
Morello, du borde låta din sanning vara din och inte dyvla på den på andra i en tråd som denna. Jag vet att det är lätt hänt när man är personligt övertygad om vägen man är inne på.
Du borde ta reda på något i frågan innan du skriver inlägg.
Kaffekoppen skrev:Det skrev Morello inte. Han reagerade över att någon framförde subjektiva åsikter som absolut sanning.
Det betyder inte att han har någon åsikt i sak om den färgning (signalpåverkan) som bevisligen finns i rörförstärkare.
Kaffekoppen skrev:De är säkert jättebra, har du några exempel?
Förresten, så kan man av många olika anledningar vara mer än nöjd med många olika apparater färgande eller ej.
Men nu är vi ute och cyklar från ämnet och får nog starta en ny tråd.
boyafraid skrev:jag bytte för ett tag sedan åsikt om klass d-förstärkare
det visade sig dock att min världsbild inte stått och fallit med det, och att de väntande existensiella spörsmål jag hoppats på aldrig riktigt aktualiserades
matereo skrev:Morello skrev:matereo skrev:
Du borde ta reda på något i frågan innan du skriver inlägg.
Du är ju bara för löjlig när du påstår att vissa har bytt till fel åsikt för att du tycker du har sett sanningen och ljuset.
Nå om det lilla du vet är allt som är... Kan vi avbryta all akustik och ljudforskning nu då? Vi vet ju redan allt, och du har rätt!
Jag är glad att jag är en egen individ i de flesta hänseenden och inte dig. Känner inte du så med ibland?
Koffe skrev:Förut tyckte jag att hifi var en rolig hobby som handlade om upplevelser och känslor. Nu har jag insett att hifi är en ap-trist sysselsättning för ingenjörer. Nu mer betecknar jag mej som musik- och lyssningsintresserad.
boyafraid skrev:jag bytte för ett tag sedan åsikt om klass d-förstärkare
det visade sig dock att min världsbild inte stått och fallit med det, och att de väntande existensiella spörsmål jag hoppats på aldrig riktigt aktualiserades
Skulle vilja höra om tillfällen då folk här faktiskt.se bytt åsikt eller inställning i hifi-frågor.
Morello skrev:Ditt påstående om elektronrörens bättre förmåga att återge ett dynamiskt förlopp är en dogm eller om du hellre föredrar det: gallimatias.
Jag tycker det är trist att läsa sådant som bidrar till mytbildning och humbug, därav min reaktion.
Att du föredrar det av rören färgade ljudet är naturligtvis din ensak.
Användare som besöker denna kategori: blekfet och 22 gäster