Moderator: Redaktörer
LTS rummets demo av en exlusive LTS referensanläggning fick henne att utbrista! Det var det värsta jag hört på många år, maken till orent ljud har jag alldrig hört, diskanten "bränner" mina trummhinnor. Var detta rum tänkt som ett skämt?
Är du inte medlem där säger hon plötsligt med en frågande min, jo svarar jag, försöker sedan berätta om LTS fantastiska ideer om neutralt ljud etc!
Hon köper ej detta utan säger bara om detta lät neutralt, då köper vi "färgat" ljud i fortsättningen.
Var ju tvungen att hålla med henne om att LTS klart hade det allra sämsta ljudet på mässan.
Thomas_A skrev:Harryup,
du får gärna specificera vad proferssorn sade som "inte går att mäta". Ditt uttalande ger bara en mystifiering, inget konkret. Nämde han något specifikt?
T
Thomas_A skrev:Harryup,
Det är stor skillnad på "att inte veta vad man ska mäta" vs. "att man inte kan mäta allt". Han är ju professor så han bör ju ha några publicerada data på att det finns hörbara skillnader som ej är mätbara, annars är ju allt tagit ur luften.
Thomas
Sanny_X skrev:Finns det inga LTSare som var där och kan ge sin syn på LTS-rum?
Det verkar ju underligt att ställa ut på mässa utan att ha provspelat grejerna först. Det måste väl finnas en hel del medlemmar i närheten av mässan som kunde ta med sina högtalare/förstärkare?![]()
mvh
Sanny_X
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster