Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Ragnwald, jag förmodar att du menar Euro, eller menar du $?
Jag tycker man skall ha dessa lurar; Sony MDR-R10. De lär vara bra sägs det.
http://www.headphonereviews.org/headphone/Sony/MDR-R10
Ragnwald skrev:Är det HD600-lurar i lyxförpackning?
Strmbrg skrev:Jag har inte hört några lurar som slår Magneplanar i upplösning.
Vilket jag egentligen tycker är lite mysko.
Lurar har ju goda förutsättningar att återge ostört från reflexer.
Eller, så blir det en vådlig massa toktidiga reflexer just med lurar.
Ragnwald skrev:Men ska man placera 11.500:- på ett par lurar, fordrar det ett övervägande intresse för att lyssna just i lurar.
overture skrev:ett par enkla stativhögtalare + skitstereo slår tyvärr hörlurar i alla lägen som jag ser det.
jonasz skrev:Spelar på såna här...
oqvist skrev:För de nyfikna http://zeroblade.dasaku.net/2010/04/hea ... d-the-moe/
slockna skrev:bredin_MKII skrev:Det är hemskt att man aldrig få se riktiga tjejer med RIKTIGA hörlurar utan bara earbuds och skullcandy
bara för dig Bredin, AKG K66![]()
bredin_MKII skrev:slockna skrev:bredin_MKII skrev:Det är hemskt att man aldrig få se riktiga tjejer med RIKTIGA hörlurar utan bara earbuds och skullcandy
bara för dig Bredin, AKG K66![]()
Ser på något sätt lite "tvingat" ut
Roligt att det är lättare att hitta fruntimmer med en ölflaska uppkörd i 2an än ett par vettiga lurar på huvudet
oqvist vart bor du? Bor du i närheten utav sundsvall så ska du få lyssna på mina Alessandro MS-PRO, om du inte redan testat dem. Verkar vara ovanliga i vårt avlånga land, varken AVD eller AudioConcept hade hört talats om de och ändå säler de Grado
overture skrev:l
Jag skulle kunna tänka mig att lägga uppåt 50.000 för en hörlursrigg om det gav en bättre upplevelse men jag börjar tro att hörlurar tyvärr aldrig kan bli ngt vidare. (för mig alltså) Kanske borde söka mig mot mer dist och "karaktär" istället...
ett par enkla stativhögtalare + skitstereo slår tyvärr hörlurar i alla lägen som jag ser det. Tyvärr som sagt. Jag vill gärna har en bra musikupplevelse även när jag inte kan störa andra.
bredin_MKII skrev:...he can hear the differences in battery brands he uses in his effects pedals."
enJohn skrev:Lyssna på några Stax-lurar innan du ger upp. Dom läcker ju visserligen ut ljud, men inte så där så att det skakar i huset, om man säger. De har en förmåga att engagera, även om de jag lyssnat till inte haft samma bas-tyngd som ex. Senn' HD650.
perstromgren skrev:enJohn skrev:Lyssna på några Stax-lurar innan du ger upp. Dom läcker ju visserligen ut ljud, men inte så där så att det skakar i huset, om man säger. De har en förmåga att engagera, även om de jag lyssnat till inte haft samma bas-tyngd som ex. Senn' HD650.
Jag har bytt från Stax Lambda till Senn 600 och har inte saknat Staxarna så ofta. Kanske var Stax litet "genomskinligare" men hade andra problem, som jag tycker 600:orna inte har.
perstromgren skrev:enJohn skrev:Lyssna på några Stax-lurar innan du ger upp. Dom läcker ju visserligen ut ljud, men inte så där så att det skakar i huset, om man säger. De har en förmåga att engagera, även om de jag lyssnat till inte haft samma bas-tyngd som ex. Senn' HD650.
Jag har bytt från Stax Lambda till Senn 600 och har inte saknat Staxarna så ofta. Kanske var Stax litet "genomskinligare" men hade andra problem, som jag tycker 600:orna inte har.
Johan_Lindroos skrev:perstromgren skrev:enJohn skrev:Lyssna på några Stax-lurar innan du ger upp. Dom läcker ju visserligen ut ljud, men inte så där så att det skakar i huset, om man säger. De har en förmåga att engagera, även om de jag lyssnat till inte haft samma bas-tyngd som ex. Senn' HD650.
Sennheiser HD600 är inte diffusfältskorrigerade och passar därför utmärkt med de ca 0,001% av alla inspelningar som är konsthuvudinspelningar.![]()
.
Johan_Lindroos skrev:De nyare är diffusfältskorrigerade och låter helt enkelt bättre klangmässigt. Stax har på något sätt lyckats utföra detta på akustisk väg, ganska imponerande. Förr fanns det på den dyraste drivern en knapp för ändamålet som kopplade in en EQ-krets.
Sennheiser HD600 är inte diffusfältskorrigerade och passar därför utmärkt med de ca 0,001% av alla inspelningar som är konsthuvudinspelningar.![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster