NiklasF skrev:Jag har lyssnat på dom där NHT fast bara x 4, frågade ägaren om han inte skulle sätta på basmodulerna. Men dom var visst redan på![]()
Han har inte infra-modul i filtret.
Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Jag har lyssnat på dom där NHT fast bara x 4, frågade ägaren om han inte skulle sätta på basmodulerna. Men dom var visst redan på![]()
Ragnwald skrev:En dålig inspelning, låter dåligt på alla typer av anläggningar.
Bara mastrarna som tycker annorlunda, fast de är ju hjärndöda.
Nattlorden skrev:Du får gärna tycka så, själv tänker jag sätta ned foten hårt och helt sonika påstå:
Dåliga inspelningar är misslyckande eller inkompetens.
Ragnwald skrev:NiklasF skrev:... mer eller mindre bra skulle jag vilja ändra det till.
Är du mastrare?
hifikg skrev:För min del är det ofta så att när jag en gång hört ett musikstycke "på riktigt" så låter det även bättre när det låter sämre, om någon förstår vad jag menar. Det som saknas i den sämre uppspelningen fyller mitt ljudminne i och så låter det bra ändå... kul va!?
Nattlorden skrev:hifikg skrev:För min del är det ofta så att när jag en gång hört ett musikstycke "på riktigt" så låter det även bättre när det låter sämre, om någon förstår vad jag menar. Det som saknas i den sämre uppspelningen fyller mitt ljudminne i och så låter det bra ändå... kul va!?
Hjärnan läker fantastiskt många fel. Du har väl varit med om att få telefonsamtal och inte höra vem det är, men inse det beroende på samtalet och sen hör du vem det är... "jag kände inte igen din röst till att börja med". Det är inte att du hör något mer, utan att hjärnan vet hur han/hon skall låta och rättar till det. Detsamma med musik... Men hjärnans jobb kostar... Du når inte samma nivå på avslappning/njutbarhet om den måste jobba för mycket.
phon skrev:CODY skrev:Tyvärr är 99 procent av all musik som ges ut idag, helt söndermosad av mastering.
... å den sista procenten är jazz ...
CODY skrev:Någon borde starta en tråd på faktiskt så att det händer något.
Ragnwald skrev:Musik får mening i en kompetent anläggning.
phloam skrev:Ragnwald skrev:Musik får mening i en kompetent anläggning.
Du menar, är det tillräckligt med Hi Fi i musiken så kan man t.o.m. finna mening hos mässjazz??
MagnusÖstberg skrev:Nä, den används för att den inte är komplex, stressar inte systemen och låter hyffsat bra på allt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster