Arken 2012-vilka kommer på middagen på lördag? Beställ mat!

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Vad vill du göra på lördag kväll?

Stanna hemma
10
25%
Äta på Arken
4
10%
Äta på Avenyn
10
25%
Jag gillar att rösta
16
40%

Antal röster : 40

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 12:14

Då är det bestämt att det blir John Scotts pub. Listan kommer här:

Fjonken
Schmutzi
Sonny
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
lennartj

John Scotts - deltagare

Inläggav lennartj » 2012-08-29 12:31

Fjonkalicious skrev:Då är det bestämt att det blir John Scotts pub. Listan kommer här:

Fjonken
Schmutzi
Sonny

Om vi tar oss till John Scotts via olika omvägar (ställa bil etc.) kan det vara bra att enas om en tid, t.ex. kl.20 då alla som tänker äta är på plats för att beställa.
De som kommer tidigt kan ju sänka en eller annan öl som förrätt.

Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sonny
Lennartj
[size=50]Lyra Delos-Jelco SA-750D-Systemdek IIS, Oppo BDP-95, Mytek Stereo 192 DSD DAC, McIntosh C2300, ino cr80s+infra,Ezon PowerAmp,2x McIntosh MC75,Yamaha A-320, 4xOB52, 2xOA52.2,(2xB&W DM4),OD11[/size]

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Re: John Scotts - deltagare

Inläggav Vee-Eight » 2012-08-29 12:39

lennartj skrev:
Fjonkalicious skrev:Då är det bestämt att det blir John Scotts pub. Listan kommer här:

Fjonken
Schmutzi
Sonny

Om vi tar oss till John Scotts via olika omvägar (ställa bil etc.) kan det vara bra att enas om en tid, t.ex. kl.20 då alla som tänker äta är på plats för att beställa.
De som kommer tidigt kan ju sänka en eller annan öl som förrätt.

Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sonny
Lennartj

Fjonken
Schmutzi
Sonny
Lennartj
Halv-Åtta
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2012-08-29 12:46

kl.20 om inga andra önskemål dyker upp
Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
sprudel
ADHB

Inläggav sprudel » 2012-08-29 12:48

Sanny_X skrev:kl.20 om inga andra önskemål dyker upp
Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta

Lägg till mig. :)
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

M.Twain

Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!

© 2012 Nelson Pass

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 12:48

Du får fnula på ett vattenhål på vägen :-P Vi lämnar väl mässan vid 18-tiden? :-)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2012-08-29 12:50

MagnusÖstberg skrev:Det blev en krock i år tyvärr.
Mm jag har redan lämnat anmärkningar till ledningen om det ;)
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-08-29 12:52

Fjonkalicious skrev:Då är det bestämt att det blir John Scotts pub.

Vi pratar om lördag kl 20?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2012-08-29 12:53

sprudel skrev:
Sanny_X skrev:kl.20 på lördag om inga andra önskemål dyker upp
Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta

Sprudel

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2012-08-29 12:54

Sanny_X skrev:
sprudel skrev:
Sanny_X skrev:kl.20 på lördag om inga andra önskemål dyker upp
Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta

Sprudel
:D
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 12:56

Vee-Eight skrev:
Fjonkalicious skrev:Då är det bestämt att det blir John Scotts pub.

Vi pratar om lördag kl 20?

Svar ja.

Användarvisningsbild
Jonas

Inläggav Jonas » 2012-08-29 14:05

Sanny_X skrev:kl.20 om inga andra önskemål dyker upp
Listan förlängs:

Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta

Lägg till mig :D
/Jonas

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2012-08-29 14:12

Svårt val.
1) Naqref står och håller låda hos Larsen. Med låda på magen, finns mat och musik med Naqref sjungandes:
http://www.youtube.com/watch?v=ieCFUtK2LmI

hm ...

2) ... men John Scott trumfar med pilsner till maten. Sorry Naqref, det får bli Aveny-krogen för mig då.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2012-08-29 14:34

Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta
Jonas
Almen
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-08-29 14:38

Almen skrev:Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta
Jonas
Almen

Du glömde Adhoc :x :D
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 14:40

Adhoc skrev:Svårt val.
1) Naqref står och håller låda hos Larsen. Med låda på magen, finns mat och musik med Naqref sjungandes:

hm ...

2) ... men John Scott trumfar med pilsner till maten. Sorry Naqref, det får bli Aveny-krogen för mig då.

Men gör han det kl 20 på kvällen?

Användarvisningsbild
Adhoc

Inläggav Adhoc » 2012-08-29 14:50

Fjonkalicious skrev:

hm ...

Jag tror Naq är tuff men fullt mutbar. Om vi skramlar till en pilsner: Stå upp-sång endast. Fem pilsner: Sång på bordet med can-canbensprattel

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 16:49

Adhoc skrev:
Fjonkalicious skrev:

hm ...

Jag tror Naq är tuff men fullt mutbar. Om vi skramlar till en pilsner: Stå upp-sång endast. Fem pilsner: Sång på bordet med can-canbensprattel

Sorry Adhoc, men jag hänger inte med. Varför blir du tvungen att välja?

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2012-08-29 17:27

petersteindl skrev:
Almen skrev:Fjonken
Schmutzi
Sanny_X
Lady_X
Lennartj
Halv-Åtta
Jonas
Almen

Du glömde Adhoc :x :D

Ja, förmodligen. Svårt att veta om han skall med eller ej, bara. :)
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Sladd

Inläggav Sladd » 2012-08-29 18:23

Vill inte störa i denna trevliga tråd men...

OM Nagref vinner pris så lär han vara på Arken lördag kväll, därtill bjuden på middag och vinpaket av organisationen.

En idé för Er vore ju att delta på middagen däruppe. Baren är ju öppen hela kvällen efter det om man tycker vinpaket plus middag blir kostsamt.

Och hotellrummen på Arken kostar mindre än nere i stan.

mvh
Arrangör av Nordens största mässa för Ljud och Bild

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 20:11

@Sladd:

Tack för erbjudandet. Jag kan bara tala för min egen del, även om det kan tyckas vara prisvärt för en trerätters inkl. underhållning så är jag inte så sugen på att slanta 380:- ex.moms ex.dricka.

Det står inte utsatt när själva middagen börjar, men jag gissar att den inte börjar förrän 19? Så mellan 17-19 skall man häcka i hotellbaren.

Nu vet jag inte hur det är med er andra, men jag röstar för att hålla fast vid den ursprungliga planen.

Mvh

Filip

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-08-29 20:40

Det har varit prisbilden som gjort att det ordnats middag på stan tidigare tillfällen också.

Tanken med middagen är att alla skall ha möjlighet att delta. Det är en av höjdpunkterna med mässan.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Sladd

Inläggav Sladd » 2012-08-29 21:58

Så om jag ber köket att anordna långbord uppe i cafeet (ölbaren är öppen hela tiden så ingen utdragen ökenvandring:) samtidigt kan vi få till typ mackor, pytt, hamburgarae eller liknande som alternativ där för betydligt mindre pengar?

Restaurangen brukar vara välfylld så det är inget fiske för utfyllnad eller jaga pengar åt Arken. Mer för att se vad som kan fixas om man försöker. Argumentet att alla kan vara tillsammans samt betala samma pengar som enkel middag på stan bet på mig. Om jag ber köket så försöker dom nog så länge rätterna är enkla och förutbestämda.

En vända nere i centrum har andra lockelser och värden som kanske drar mer oavsett. Men frågan kan ju ställas.

Åsikter?
Arrangör av Nordens största mässa för Ljud och Bild

Användarvisningsbild
Morgan

Inläggav Morgan » 2012-08-29 22:15

Jag tänker försöka komma, men barnvakt är inte ordnad ännu, så jag lovar inget. Inne i stan eller ute på Arken är mig ganska egalt - det är sällskapet som är det viktiga.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2012-08-29 22:24

Nu kan inte jag komma då företaget lagt in en höstupptakt just den helgen :( men jag håller med Morgan!

En fördel som jag ser det är att det faktiskt går att få till rätt trevliga aktiviteter med utställarna under tiden mellan att mässan stänger och middagen.

Det är ett bra initiativ som sladd kommer med. Önkar jag hade tänkt på att ställa den frågan sist :?
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Vinylcalle

Inläggav Vinylcalle » 2012-08-29 22:53

Sladd skrev:Så om jag ber köket att anordna långbord uppe i cafeet (ölbaren är öppen hela tiden så ingen utdragen ökenvandring:) samtidigt kan vi få till typ mackor, pytt, hamburgarae eller liknande som alternativ där för betydligt mindre pengar?

Restaurangen brukar vara välfylld så det är inget fiske för utfyllnad eller jaga pengar åt Arken. Mer för att se vad som kan fixas om man försöker. Argumentet att alla kan vara tillsammans samt betala samma pengar som enkel middag på stan bet på mig. Om jag ber köket så försöker dom nog så länge rätterna är enkla och förutbestämda.

En vända nere i centrum har andra lockelser och värden som kanske drar mer oavsett. Men frågan kan ju ställas.

Åsikter?

Hoppas att folk nappar på ditt mycket trevliga erbjudande.
Själv vet jag inte ens om jag kan åka på mässan än däremot.

MvH Carl
VD och ägare
www.rehifi.se

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-08-29 22:56

Sladd skrev:Så om jag ber köket att anordna långbord uppe i cafeet (ölbaren är öppen hela tiden så ingen utdragen ökenvandring:) samtidigt kan vi få till typ mackor, pytt, hamburgarae eller liknande som alternativ där för betydligt mindre pengar?

Åsikter?

Hej Sladd,

Det var ju en trevlig invit. Som Morgan skriver, så är det viktigaste för mig lite schysst krubb och någon bira som är huvudsaken. Det blir ju ett litet faktiskt-gäng. Så för mig kvittar det litegrann. Men jag kommer att sova hos vänner och det är lite dom som får hålla ställningarna. Själv tyckte jag att vi skulle köra på den där puben var för att det var ett vettigt alternativ och det var lika bra att tuta och köra igång på det istället för att vela runt.

Samtidigt så tar det lite tid för dig att kolla upp det hela. Själv är jag som sagt helt ok med oavsett alternativ sålänge förutsättningarna är goda.

Mvh

Filip

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-08-29 23:00

Jag hade tänkt att komma och även att ställa ut, men jag måste vara resande i 2 veckor i Italien och gå igenom QC-system inför höstens serieproduktion. Det trista är att den tillverkande fabriken ligger bara några km norr om Monza och F1 går av stapeln då jag och Bremens QC-ingenjör skall vara där. Det finns inte ett endaste hotellrum att uppbringa. Hela hotellet som jag egentligen brukar vara på och som Naqref var med vid ett tillfälle på är bokat av det brittiska F1 stallet 8)
De bokar just detta hotell årligen under F1 i Monza.

Så vi blir tvungna att ta en liten semestertripp under några dagar på väg till CLIO i Florens. Bremens QC-ingenjör är jätteglad :D Han behöver miljöombyte och nya roliga intryck. Så vi fick skjuta upp vissa möten några dagar. Det finns en mikroskopisk möjlighet att hinna med Arken på hemvägen, men troligtvis inte. I och för sig skulle det vara jätteroligt att se Anders eller Ulf B få priset om någon av dessa får det. Medans jag skriver börjar jag redan känna mig sugen :? :) Hmmm...

Snacka om OT, men hoppas mässan blir jättebra. Sladd imponerar verkligen. Om 2 år så kommer jag hålla låda på det där bygget :twisted: :)

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2012-08-29 23:50

kanske ska gå på denna mässan dådå och längesen sist va de 8)
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2012-08-30 07:20

Tack Sladd för ditt generösa erbjudande. :)

Det vore naturligtvis trevligt att avsluta dagen på Arken med pristagare och andra. Helst vill man ju ha alla på samma ställe.

Jag (som bor i Göteborg) ser dock en del fördelar med att ta bussen "in till stan" och äta på en centralt belägen pub. Det blir lättare för folk som inte varit på mässan på lördagen att ansluta och hur tar man sig från Arken en sen lördagskväll? Taxi blir kostsamt, men finns det några som åker bil kan vi säkert samåka. Själv tar jag gärna en öhl. :wink:

Jag ser fördelar med båda alternativen och följer med oavsett vilket majoriteten väljer. :)

Edit: vi röstar 8)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi