Svante skrev:Lazyworm skrev:Jag tror att det skulle öppna upp ögonen på väldigt många för vilken upplevelse en stereo faktiskt kan ge.
Ok, fast vad skulle det innebära för dig? (Inte i yrkesrollen som hifiproducent, utan rent privat i ditt eget "hifiutövande".)
Det skulle inte ge mig så jättemycket mer personligen, jag skulle fortfarande bygga/konstruera egna apparater. Jag byggde första förstärkaren från ett Elektronikmagasin, den hette crescendo och använde sig av Mosfet trissor när jag gick på gymnasiet för +20år sen; sen dess har jag varit fast i byggträsket

Med mer å mindre lyckade apparater
Det har inte riktigt haft med prestanda vs pengar att göra utan mer en känsla av att ha tillverkat det själv. Det är egentligen bara sista 5-10åren som jag verkligen brytt mig om återgivning ordentligt.
Kommer ihåg för runt 7år sen när Gustaf och jag åkte hem till en kompis och lyssnade på ett par Dipol-högtalare (Linkwitz Orion) som han hade byggt och skulle ställa in dom m.h.a en eq.
Vi lyssnade på ett par låtar innan vi svepte dom med Tombstone och Gustaf lyckades rita in freekvenskurvan väldigt bra på hur den bettede sig. Det var imponerande, jag hade inte ens i närheten av den möjligheten då. Men nu har jag fått lite mer känsla för när det är någorlunda korrekt återgivning. Hevi här på forumet var med under denna svepning också kommer jag ihåg