Belker skrev:Svante skrev:Titta jag vågade säga emot översteprästen!
Aj, aj. Som straff kommer du att få F/E-lyssna 668 tills du hittar fel.
Med smurf-hits 5 istället för musik

Moderator: Redaktörer
Belker skrev:Svante skrev:Titta jag vågade säga emot översteprästen!
Aj, aj. Som straff kommer du att få F/E-lyssna 668 tills du hittar fel.
Svante skrev: Det är nåt jag fö har hört flera musiker säga (att det går bra att lyssna på musik i lofi, man hör ju ändå att musikerna är duktiga eller att låten är bra).
paa skrev:Svante skrev: Det är nåt jag fö har hört flera musiker säga (att det går bra att lyssna på musik i lofi, man hör ju ändå att musikerna är duktiga eller att låten är bra).
Är inte det bara en urgammal vandringssägen, "jag har hört någon som känner en musiker som har värdens skitanläggning, för han hör musiken i huvet ändå", osv...
Inte alls. Tvättäkta musiker som bara tittar oförstående på mig när jag pratar om återgivning och högtalare.
IngOehman skrev:Mr_Ekan:
Varför står det inte under hans streck då?
En massa dumheter om LTS är ingen vidare ledtråd till att han säljer prylar. Kräver inte 'faktiskt' att sådant skall redovisas?
IngOehman skrev:Jo, jag har förvisso förstått redan tidigare att han är musikintresserad, fast det är väl just detta som gör mig så fascinerad över detta ständiga apparatbytande.
Överraskande fann jag också vara att du Stefan för en tid sedan gjorde inlägg som antydde att den apparat du sålde bara några veckor därefter, var en du tänkte behålla. Varför detta "maskerande"?
Fast ännu mera fascinerande finner jag ändå din LTS-fixering. Det har nu gått så långt att jag blir nästan upprymdav att se om du skall hitta några nya infallsvinklar att dissa det LTS du av någon anledning är så rädd för.
Hotspur skrev:IngOehman skrev:Jo, jag har förvisso förstått redan tidigare att Stefan är musikintresserad, fast det är väl just detta som gör mig så fascinerad över detta ständiga apparatbytande.
Varför är du fascinerad?
Hotspur skrev:Överraskande fann jag också vara att du Stefan för en tid sedan gjorde inlägg som antydde att den apparat du sålde bara några veckor därefter, var en du tänkte behålla. Varför detta "maskerande"?
Jag ändrade mig, helt enkelt.
Hotspur skrev:Fast ännu mera fascinerande finner jag ändå din LTS-fixering. Det har nu gått så långt att jag blir nästan upprymdav att se om du skall hitta några nya infallsvinklar att dissa det LTS du av någon anledning är så rädd för.
Inte rädd, bara trött.
Hotspur skrev:Sedan vill jag tillägga att jag byter apparater främst för att det är kul, ett gratis, billigt eller ibland lönande nöje dessutom. Varför jag sålde Hegeln var dock akut penningbrist (som jag skrivit på annat ställe) som i sin tur beror på många stora utgifter: En chartersemester skall betalas, liksom 8 VM-biljetter (se annan tråd), nya fälgar till bilen, fotbollsresa till Ungern för äldste sonen etc. etc. Ekonomin kärvar ibland, med två barn och många intressen. Men visst, ni får gärna tro att jag livnär mig på hifi-byten...
för att ständiga apparatbyten förstör musiklyssnandet
Svante skrev:paa skrev:Svante skrev: Det är nåt jag fö har hört flera musiker säga (att det går bra att lyssna på musik i lofi, man hör ju ändå att musikerna är duktiga eller att låten är bra).
Är inte det bara en urgammal vandringssägen, "jag har hört någon som känner en musiker som har värdens skitanläggning, för han hör musiken i huvet ändå", osv...
Inte alls. Tvättäkta musiker som bara tittar oförstående på mig när jag pratar om återgivning och högtalare.
pgv skrev:Hej Hotspur Köp en gammal Luxman och bli lycklig.
Hotspur skrev:IngOehman skrev:...för att ständiga apparatbyten förstör musiklyssnandet
Detta var ett intressant konstaterande, eller kanske en gissning?![]()
Jag har då aldrig märkt av någon dylik bieffekt, kanske nån annan?
Musiklyssningsberövad skrev:Jag har vart utan förstärkare i 2 dagar nu, börjar fundera på om jag inte skall koppla in (den sålda) Cyrus One:en. Hmmm, det är lockande men jag väntar nog tills min Yamaha AX-596 hittat hem;)
Hotspur skrev:PS: Ingvar, visst visar jag stort civilkurage genom att klart ta ställning mot LTS?
i skrev:Svante skrev:paa skrev:Svante skrev: Det är nåt jag fö har hört flera musiker säga (att det går bra att lyssna på musik i lofi, man hör ju ändå att musikerna är duktiga eller att låten är bra).
Har du frågat vad deras instrument kostat och förslagit en mycket billigare modell ?
![]()
![]()
Du förstör ju bara och gör folk ledsna. Du tar ifrån
folk som bidrar med sitt idéella arbete i LTS, deras
glädje och inspiration. Inte ett dugg positivt.
PS. Tror du på fullt allvar att ingen tar illa upp av dina deprimerande anti-
inlägg? LTS-medlemmar såväl som andra som skriver och läser på faktiskt.
ärSanny_X skrev:Jag är som nybliven medlem i LTS kanske inte en av dem som lagt ner så mycket ideelt arbete (än), men jag tycker ändå att det är ganska trist med alla angrepp på föreningen. De flesta (alla ?) är dessutom så vitt jag kan bedöma helt osakliga och/eller grundade på helaktiga grunder.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 34 gäster