Magnus:
Kul med ett sådant omdöme ifrån dig

Intressant att man kan räkna med bidrag ända upp emot 320Hz. Då känns inte problematiken med de täta delningarna riktigt lika stor (och jag kan nu bekräfta att det inte VAR ett problem..men mer om det senare).
Att du ska använda samma element är ju kul. Säger i min bok lite om kvaliteten på elementet..även om jag samtidigt känner mig ganska övertygad om att det i ditt fall inte kommer att handla om ett element per sida..*s*
Jag börjar också värma upp lite inför designen. Som en kloss.. Nästan befriande i dagens utbud av rymdskepp, barbapappor och Darth Vader-hjälmar..
Almen:
Konstigt nog gick det ganska bra igår. Det MÄRKTES rätt tydligt att hon hade invändningar, men hon är ett intelligent djur så hon insåg säkert att hon kan vända detta till sin fördel..
Vita får det bli. Jäkla jobb bara.. Sten-finishen som är på nu är inte helt slät så ska jag kunna få till något som liknar finish måste jag först slipa ner hela högtalaren..
Nåväl, ska elementen ur och lådorna jobbas med så passar jag på att dona lite mer.. Biwire-styggelsen ska bort, och ersättas av en snygg platta i borstad alu med lite rejälare terminaler (feelgood) och samtidigt fräser jag ner försänkningar i botten för SD-fötter. För stunden är det en botten med möbeltassar... Smidigt när man ska labba placeringar, glider fint på parketten, och jag är inte säker på att jag kommer att höra skillnad men återigen: Feelgood!
Nattlorden:
Jo.. Något i stil med Komoroks piP i koppar vore inte fel.. Skulle inte smälta in för fem öre men konstverk ska ju visas upp. Problemet är att jag knappast fixar jobbet själv, och leja bort något liknande.. Njae, då köper jag nog en ny bil först. Men en vacker tanke är det..
Hursomhelst så spelar det utmärkt med basarna. Tyvärr är det lite det där med gungor och karuseller.. Basen får annan stramhet och såklart en annan bärighet/tyngd med lådorna men jag har inget slutsteg så jag filtrerar trots att jag har en minidsp i receivern. Övriga register låter bättre med receivern i analog direkt.. Måste försöka hitta ett slutsteg så jag kan använda receivern som rent försteg.. Försteg till dsp som delar upp signalen mellan ett slutsteg som driver 3-vägarna och bassteget vore mumma.. Inga stora skillnader för all del, men det sista i dynamik och upplösning försvinner med filtret i receivern aktiverat och jag tycker nog att hela ljudbilder drar sig lite mer in mot mitten med filter.
Nu har jag hört att minidsp knappast är 100% transparent heller men i ett system som mitt tror jag att det duger. Över tid och längd upptäcktes skillnader i ett system med ESL989 så att jag skulle höra skadeverkningar tror jag knappast.
Då är ju frågan var man kan hitta ett överkomligt slutsteg.. Det jag hittat för vettiga pengar är dels gamla Rotel (tänk tidigt/mitten 90-tal) vilket ur en hållbarhetsaspekt känns tveksamt och Xtz:s slutsteg.. Dåligt med plats i bänken bara så kanske kommer man både billigast och smidigast undan med att äntligen ta tag i det där gamla projektet med att bygga egna class D-grejer..
Känns inte tokakut dock. Man kan ju alltid köra jazzen utan filter och Yello med..*s*