Moderator: Redaktörer
I-or skrev:Visst är det möjligt att av erfarenhet veta att vissa konstruktionsprinciper leder till inneboende och klart hörbara problem som omöjligen kan övervinnas. Detta är inte märkligare än att välja bort vilket svagt konstruktionsalternativ som helst redan på ritbordet, något som görs dagligen i allt tekniskt utvecklingsarbete. Man väntar naturligtvis inte tills konstruktionen är klar om man redan vet att den inte kommer att ge erforderliga prestanda och på samma sätt kan man sortera bort uppenbart svagpresterande audioprylar genom en snabb blick på mätdata.
I-or skrev:Egentligen grundar sig allt i att man via erfarenhet har bildat sig en uppfattning om vad som är hörbart. Man mäter och lyssnar om och om igen tills man börjar att se någon sorts mönster.
E skrev:Är kinesiskt en konstruktionsprincip?
Jag väljer inte bort apparater med stora rattar även om de anses
sexualiserande av feministiska HiFi-tillverkare som är mycket finare
människor än jag. Gratulerar alla som har lyckats trolla bort anslutningar
med han- och hongkongtakter. Finast är man dock om man väljer bort
alla prylar!
Nä, men ändå.
Mvh E*
paa skrev:En bild från en amerikansk akustikers hemsida:
paa skrev:En bild från en amerikansk akustikers hemsida:
ChristianAndersson skrev:Finns det Enhörningar over there?
UPStart http://unicornaudio.eu/en/
Undviker enskilda USP där det förhindrar bättre konstruktioner.
hifi_nirvana skrev:ChristianAndersson skrev:Finns det Enhörningar over there?
UPStart http://unicornaudio.eu/en/
Undviker enskilda USP där det förhindrar bättre konstruktioner.
Den där ser ju livsfarlig ut. Hela lådan i koppar.
RJohan skrev:Analoga ekvalisers väljer jag bort. De jag ägt HAR påverkat ljudet när alla rattar stått på noll. Digitala dito gör dåremot det de ska.
Morello skrev:...nästan helt säker på en entaktkopplad rörförstärkare presterar utomordentligt underhaltigt.
DQ-20 skrev:Kan inte riktigt bestämma mig. Oftast är ettan det alternativ som gäller men ibland tvåan. Beror på humöret och går i vågor. Jag är ganska agnostisk vad gäller syftet med hobbyn mer än att det skall kännas kul.
/DQ-20
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster