Moderator: Redaktörer
Sanoj skrev:Watt/Puppy är världens mest sålda high-end högtalare....varför skulle de vilja ändra ett vinnande recept![]()
Sanoj skrev:...btw, det gör dom ju. Den heter väl MAXX2![]()
.
MKo skrev:Sanoj skrev:Watt/Puppy är världens mest sålda high-end högtalare....varför skulle de vilja ändra ett vinnande recept![]()
Jasså, både frekvensgång och SCD mätningarna ser hemska ut på Stereophiles sida, undrar varför JA utelämnade mätningarna på horisontella off-axisen...![]()
Ju skamligare priser desto bättre slår det, vi får väl se hur det går med Mårten designs nya högtalar system för larviga 250.000 US$![]()
mvh Michael
Callisto skrev:Definera "bästa högtalaren". Jag tror alla personer har sina egna preferenser på den frågan. Vad som är korrekt kan man heller inte entydigt säga. Bättre och acceptera att vi alla är olika och har olika smak.
Callisto skrev:Principen skriver ni själv, "bästa högtalaren är den som säljer bäst".
Jag frågade om en definition, inte principen..
xeizo skrev:Jag tror den skulle sälja, eftersom dom allra flesta inte är ute efter "ofärgat" ljud utan bara vill ha "bra" ljud. Gärna bättre än kompisarna.
Kan Wilson ha resonerat ungefär som jag när dom designade sina högtalare?
xeizo skrev:Jag har ingen aning om hur Wilson-högtalarna är konstruerade, men om jag ville sälja stora mängder av en dyr högtalare skulle jag inte göra som IÖ och konstruera en ultimat "ofärgande" högtalare.
Jag skulle analysera vad för typ av fonogram som min målgrupp mest lyssnar på, och hur deras lyssningsrum i allmänhet ser ut, och så skulle jag konstruera en högtalare som lät "imponerande" jämfört med andra högtalare på den typ av fonogram jag valt att använda som referens och i just den typen av rum. Lättdriven, enorm effektålighet, bred ljudbild, grymt fri från resonanser. Och var snygg.
Jag tror den skulle sälja, eftersom dom allra flesta inte är ute efter "ofärgat" ljud utan bara vill ha "bra" ljud. Gärna bättre än kompisarna.
Kan Wilson ha resonerat ungefär som jag när dom designade sina högtalare?
stereotypen skrev: Bland annat Skywalker Range (George Lucas) använder dem i sin studio liksom ett antal andra studios.
stereotypen skrev:Jag har själv testat att köra med motsvarande standardelement i mina Watt/Puppy efter att ha spelat sönder originalen och det är stor skillnad ljudmässigt mellan dessa, så jag var tvungen att beställa nya från Wilson (dyrt).
Callisto skrev:MKo skrev:Sanoj skrev:Watt/Puppy är världens mest sålda high-end högtalare....varför skulle de vilja ändra ett vinnande recept![]()
Jasså, både frekvensgång och SCD mätningarna ser hemska ut på Stereophiles sida, undrar varför JA utelämnade mätningarna på horisontella off-axisen...![]()
mvh Michael
Min fråga kvarstår med tanke på ovanstående, "definera bästa ljudet".
Callisto skrev:Jag tolkar Michael såsom en helt rak frekvensgång är det som definerar "den bättre högtalaren", har jag fel?
Callisto skrev:Tror inte man ska stirra sig blind bara på en parameter såsom frekvensgång.
Mayro skrev:tror ärligt dom redan har större delen av komponenttillverkningen där för många tillverkare som sedemera monterar ihop bara i annat land så etiketten säger "made in xxxxx"
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 32 gäster