Svante skrev:Det där tror jag är urfarligt för en förening vars enda inkomst är medlemsavgifterna. En pdf är löjligt lätt att kopiera och det kommer tveklöst att minska medlemsantalet.
Medhåll,
Däremot vore det bra att göra sig av med hanteringen av gamla nummer som nu är ganska omständlig, genom att erbjuda dem som pdf, kanske mot en liten kostnad, eller ännu hellre gratis. Det skulle bidra till öppenheten.
Medhåll igen. Det var dessutom någon som Alexi snackade med (jag stod bara där och såg dumdryg ut) på Gignos 07 som erbjöd sig att låna ut sin kopiator (som skulle kunna göra papperskopior och pdfer i samma nafs) för ett dylikt ändamål. (Se till att utnyttja det erbjudandet Magnus.

)
Men blir man medlem, så måste man få något som man inte kan ladda ner från nätet.
Medhåll igen.
Visserligen är medlemsmötena enbart för medlemmar, och de är mycket bra, men en alltför liten del av medlemmarna verkar inse det.
Kan bero på att många inte vet hur trevliga de är? Kan bero på att många möten har svårt att bli annonserade så att fler kan dyka upp (ofta med någon dags marginal och enbart via e-post)? Kan bero på att rätt många är nöjda med tidningen? Kan bero på att inte alla medlemmar bor i närheten av Sthlm eller Gbg?
Ser man till att få ut informationen att det är ett möte kanske minst 2V före även till de som inte har skrivit upp sig på e-postlistan (varför skriva upp sig om man ändå inte rimligen har en chans att gå på ett möte så som det sköts nu?) och se till att lägga mötena på helger (då kanske man missar någon storstabo men vinner någon lantis (jepps jag är en lantis

). Lördag eftermiddag (efter 4 så kan man få med både norrlänningar som halvdanskar) är en bra tid.
Detta var feedback från oss fjärran lantisar som ändå råkar vara LTS-medlemmar.