PappaBas skrev:Ser spännande ut! Vilka filterfunktioner kommer den att klara av? Är det kanske baserat på en Xmos dsp?

Det är 4 st Xmos dsp i den

Den är potent . . . nästan Omnipotent.
Den klarar av de filterfunktioner som vi programmerar in (läs lilltroll) och det är ganska många olika samt valfri brytfrekvens. Det är bara att vrida på virtuella knappar på en skärm. Du kan tidsfördröja de olika kanalerna eller fasändra eller amplitudändra d v s t.ex. lägga in LT i subbarna och LT i topparna. Då integreras toppar och basar på bästa sätt. Du kan ställa in rak frekvensgång i hörnposition på höger och vänster frontsubwoofer vilket ger en sensationellt distinkt och kraftfull bas utan att behöva tillföra så mycket effekt, speciellt mellan 60-120 Hz och med hörn menar jag hörn d v s inte linjekälla.
Man kan t.ex. ställa en centerkanalsubwoofer bredvid sig och en vid centerkanalen och tidsfördröja den som finns bredvid lyssnaren så att båda wovvarna når lyssnaren samtidigt. I Bremensystemet kommer troligtvis delningsfrekvensen hamna kring 275 Hz. Vi har labbat med det tidigare och det gav en exceptionellt rak tonkurva i en mycket stor del av rummet. Det lät utomordentligt naturligt. De traditionellt sett stående vågorna under 100 Hz eliminerades utan att ändra nivå på frontsystemet och svackor kring 200-400 Hz minimerades. Allt direktljud är fortfarande helt orört trots att full room kopensation uppnåtts

och det utan några akustiska helholzresonatorer eller akustisk dämpning i rummet.
Jag har en klar vision med ljudåtergivning och denna burk kommer att möjliggöra det som många har strävat efter i hela sitt liv men aldrig varit i närheten av att kunna uppnå. Märk väl att det är inte alla som strävar efter denna vision. Som sagt, mångfald är bra.
@ adzer: Riktpris är inte satt. Jag hoppas på ett trevligt riktpris.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.