Ino Pi60 vs Sony SS-M9

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

dimitri

Inläggav dimitri » 2008-03-06 00:35

Chris_Lymme skrev:Det berör mig överhuvudtaget inte för ni har inget som jag vill ha eller behöver.

Det är inte sant. Hade det varit sant så hade du inte varit kvar här.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2008-03-06 00:48

NU gissar jag att Lymme snart repriserar sin referens till Burke. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2008-03-06 01:03

meanmachine skrev:V8. Det är dåligt ledarskap att alltid hota med dörren. Det ger en indikation om att du är/blir osäker i din ledarroll.

Vad snackar du för goja? Signaturen V8 är en moderator på ett modererat forum som har en policy (även om man kan glömma det på faktiskt.se ibland). Har konceptet helt gått dig förbi?
meanmachine skrev:Du behöver inte hota med sängen eller indragning av lördagsgodis för att barn skall lyssna.

I fallen Chris_Lymme och Subjektivisten är väl inte liknelsen helt uppåt väggarna men jag undrar i mitt stilla sinne vem det är som sköter uppfostran i din familj. Indraget dataspelande för övrigt betydligt mer effektivt än indraget lördagsgodis.

/D

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2008-03-06 09:35

JTarnstrom skrev:Inte fasen påverkar Kaffekoppen debattklimatet negativt (om man nu inte frågar IÖ, förstås... Förhoppningsvis har herrarna kanske rett ut saken med varandra).Tärnström

Jag tycker mycket om herr Öhman, även om jag inte är överrens med honom i alla sakfrågor. Det är skillnad för mig.

Användarvisningsbild
JTarnstrom

Inläggav JTarnstrom » 2008-03-06 09:38

Kaffekoppen skrev:
JTarnstrom skrev:Inte fasen påverkar Kaffekoppen debattklimatet negativt (om man nu inte frågar IÖ, förstås... Förhoppningsvis har herrarna kanske rett ut saken med varandra).Tärnström

Jag tycker mycket om herr Öhman, även om jag inte är överrens med honom i alla sakfrågor. Det är skillnad för mig.

Mer sånt - det är dags för en Love-fest på Faktiskt.

Tärnström (utan h)
Sonos för hela slanten.

BengtO

Inläggav BengtO » 2008-03-06 09:43

I början var detta en väldigt intressant tråd som nu handlar om , ja vad egentligen? Folks fria vilja? Rätten att tycka olika ?

Lås/rensa eller återgå till ämnet, detta eviga malande kan det väl klistras en tråd om under nån lämpligare forumdel.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2008-03-06 09:59

Dahlqvist skrev:
meanmachine skrev:V8. Det är dåligt ledarskap att alltid hota med dörren. Det ger en indikation om att du är/blir osäker i din ledarroll.

Vad snackar du för goja? Signaturen V8 är en moderator på ett modererat forum som har en policy (även om man kan glömma det på faktiskt.se ibland). Har konceptet helt gått dig förbi?
meanmachine skrev:Du behöver inte hota med sängen eller indragning av lördagsgodis för att barn skall lyssna.

I fallen Chris_Lymme och Subjektivisten är väl inte liknelsen helt uppåt väggarna men jag undrar i mitt stilla sinne vem det är som sköter uppfostran i din familj. Indraget dataspelande för övrigt betydligt mer effektivt än indraget lördagsgodis.

/D

Herr D. Jag gillar V8 och det var ett litet tips i all välmening. Om man läser minsta lilla pedagogik inser man att hot föder mera problem än lösningar. Nu verkar det som att V8 inte reflekterade över mitt tips och det har jag all respekt för. Han ar oftast en trevlig prick med bra hurmor. :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Martin
Vågledaren/redaktör

Inläggav Martin » 2008-03-06 10:42

Tråden är låst pga off-topic och allmänt otrevlig stämning.

Jag håller med BengtO och shifts, tyvärr måste jag säga. Inte som en diss till dem utan för att det är tråkigt att det är som de säger.

Försök tänka på det till nästa gång att hålla er till ämnet. Jag hade hoppats på en intressant tråd.
MEK - MetallElementKlubben

Föregående

Återgå till Generellt om hifi