rhenrics skrev:IngOehman skrev:Du skrev: "Basförstärkningar i rummet kommer väl av rumsliga resonanser? Vill man ha sån grumlig bas?"
Du redogör alltså för att rumsförstärkningar bara kommer från rumsliga resonanser. Jag kan alltså konstatera att det är vad du tror.![]()
Nej, som du själv kan läsa innantill så har du lagt till bara i meningen ovan. Du har alltså läst, avsiktligen feltolkat, omformulerat min fråga (en fråga kan väl näppeligen ens du betrakta som en redogörelse?), och utifrån din förvanskade omformulering av vad jag sagt publicerat ett svar i syfte att förslöjliga mig och mina som du påstår bristfälliga grundkunskaper.IngOehman skrev:Du tycks tro att det går att åstadkomma "dämpade rum" i bostadsmiljöer, även i basområdet.Du är helt enkelt helt i det blå kunskapsmässigt, och då är det inte bara svårt, utan även rätt otacksamt att försöka förklara för dig. I synnerhet när responsen från dig är lika arrogant som osaklig.
Inte alls, ...
Jo, du motsäger dig själv. Du skrev ju att de trodde att förstärkningen kommer av rumsresonanser.
...men erfarenhetsmässigt så vet jag att de flesta seriösa högtalarkonstruktörer tillverkar och mäter sina högtalarkonstruktioner i för ändamålet avsedda lokaler, och inte, till skillnad från dig uppenbarligen, i sina privata bostadsmiljöer
Du vet ingenting om hur jag mäter mina högtalare i samband med konstruktion. Du fortsätter att spekulera helt utan kunskap eller förstånd. Begriper du inte att allt du skriver läses av andra? Fattar du inte att du framstår som en raljerande idiot? Vakna upp!
Om du vill veta så finns informationen i mina produktblad, mera noggrannt redovisade än vad någon annan högtalartillverkare gör så vitt jag vet.
Jag förlöjligar dig inte rhenriks, det klarar du utmärkt själv.
Den meningen du citerar från mitt inlägg är för det första inte ett citat från dig där jag lagt till "bara". Jag ändrar aldrig citat. Jag citerar ALLTID så att det skall vara tydligt hur det klippts ut. Den ordalydelse du reagerar på är en mening som jag formulerade alldeles själv. Citatet finns med raden ovanför. Det såg du nog, eller hur?
I själva verket står det inte "bara" i den mening du nämner heller, i varje fall gjorde det inte det tio minuter innan du gjorde ditt inlägg (det vill säga sista gången jag justerade något stavfel). Ej heller har det gjort det därefter.
Men strunt samma - jag kan i övrigt konstatera att du är helt ointresserad av (eller oförmögen) att lära dig något.
Fint!
Gör som du vill Rikard. Men sluta bete dig som en skitstövel. Om du känner efter ordentligt vet du nog om att din kred är i det närmaste obefintlig. Det är helt ditt eget fel.
Vh, iö